24 coaches online • Server time: 11:35
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post Roster Tiersgoto Post Gnomes FTW! (Replays...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Poll
Ska vi förändra Ereb Altor Ligan?
Ja, tillåt Wizards.
22%
 22%  [ 2 ]
Ja, tillåt Wizards och Star Player.
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, tillåt Wizards och Secret Weapons.
11%
 11%  [ 1 ]
Ja, tillåt Wizards. Och Secret Weapons för stunty lag.
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, tillåt Wizards Och Star Players. Och Secret Weapons för stunty lag.
0%
 0%  [ 0 ]
Ja, tillåt ALLT.
33%
 33%  [ 3 ]
Nej, jag tycker den är bra som den är.
33%
 33%  [ 3 ]
Total Votes : 9


Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 12:28 Reply with quote Back to top

Ereb Altor Ligan kommer att köra igång igen, men jag har funderingar på förändringar, och då tycker jag det är lättast att fråga dig vad du tycker.
Rimmer



Joined: Aug 19, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 12:51 Reply with quote Back to top

Det är ju Ereb så wizzards borde kunna vara med. Men jag vet inte om jag tycker att starplayers har där att göra eftersom det inte fungerar så bra med fluff. (Hur kan det finnas star players om nu Guazzo precis uppfunnigt spelet)

_________________
As always one is always 100% sure about the truth until one learns that it isn´t the truth. Then one is 100% sure that it isn´t the truth.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 12:57 Reply with quote Back to top

Quote:
Det är ju Ereb så wizzards borde kunna vara med. Men jag vet inte om jag tycker att starplayers har där att göra eftersom det inte fungerar så bra med fluff. (Hur kan det finnas star players om nu Guazzo precis uppfunnigt spelet)

Det var en bra poäng. Vad sägs om att tillåta allt utom Star Players då?
Andy-K



Joined: Sep 12, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 13:28 Reply with quote Back to top

Är personligen emot Wizards. Secret Weapons i Stunty går bra, speciellt som det redan finns där bland Stunty lagen.

Star Players har inte mycket där att göra. Vore kanske en annan sak om man kunde skapa "riktiga" Ereb stjärnor av gamla hederliga hjältar, men eftersom det inte går så nä.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 13:56 Reply with quote Back to top

Andy-K wrote:
Är personligen emot Wizards. Secret Weapons i Stunty går bra, speciellt som det redan finns där bland Stunty lagen.

Star Players har inte mycket där att göra. Vore kanske en annan sak om man kunde skapa "riktiga" Ereb stjärnor av gamla hederliga hjältar, men eftersom det inte går så nä.


Jag håller med, men Wizards är den enda chansen "de goda" har att ge igen med, när motståndaren har Secret Weapons. Eftersom dom inte har några Secret Weapons.

Star Players tror jag vi bestämt kan utesluta. =)
Andy-K



Joined: Sep 12, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 16:26 Reply with quote Back to top

Om Secret Weapons bara tillåts i Stunty ser jag inga problem med det. Finns väl inga lag utanför stunty som har så många secret weapons.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 17:38 Reply with quote Back to top

Ja du, utanför stunty, typ inga. Sen så ser jag visserligen inga problem med å ha med stuuntylag i den riktiga cupen. Visst dom har en massa skojiga otillåtna saker men dom blir ju oftast totalt mosade o dålig styrka o usel AV gör oftast att dom får minst lika många CAS emot sig som dom lyckas göra...
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 17:46 Reply with quote Back to top

Å så har vi ju det här med poängsystemet, Skulle själv föredra ett som e rent baserat på resultatet och inte på hur många CAS/TDs man gör. Vanligt 3-1-0 system skulle passa fint för mig. Det borde oxå, teoretiskt sätt innebära att folk spelar mer offensivt å satsar på å vinna istället för å bara försöka hållaner siffrorna o spöa motståndaren så mycket som möjligt under tiden. Inte för att jag har sett det problemet uppstå här men poängverket (vid uddamålsförlust o med fler CAS än motståndaren får man ju 3 av 7 poäng).
Andy-K



Joined: Sep 12, 2003

Post   Posted: Mar 28, 2004 - 23:48 Reply with quote Back to top

Håller med om 3-1-0 poäng systemet. Ska inte spela nån roll hur mycket man vinner med eller hur många CAS man gör, så länge man vinner. Att det är en stor skillnad mellan oavgjort och vinst främjar spel för att vinna vilket ger roligare spel.
Rampage76



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 29, 2004 - 10:30 Reply with quote Back to top

3-1-0 systemet hållar jag med om.
I övrigt så tycker jag väl att om vi ska tillåta något mer så borde det vara wizards och inget annat, även om jag helst ser att vi struntar i dem också och har kvar ligan som den är.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Apr 02, 2004 - 07:51 Reply with quote Back to top

Poängsystemet är ändrat, det förra var kass. Men det här är den första ligan jag skapade och jag lär mig efter hand. Wink

Jag har på allmän begäran infört 3-1-0 systemet. Så får vi se hur det fungerar.

Hurvida det ska tillåtas något annat, wizards och secret weapons vill säga tycker jag känns som ett svårt beslut. Det är 3 emot, 3 som vill tillåta allt, 2 vill tillåta Wizards, 1 Wizards och SW.

Slutsats:
Wizards: 6 för - 3 emot.
Secret Weapons: 4 för - 5 emot.
Alltså testar med wizards, eftersom alla raser kan ha dom.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic