41 coaches online • Server time: 18:11
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Secret League Americ...goto Post Gnomes are trashgoto Post Roster Tiers
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 11:34 Reply with quote Back to top

Steg1 av Bondeligan låter som den bästa lösningen. Om man ska harva sig igenom steg2 tar det som sagt lite väl lång tid, tex om laget blir söndermanglat i match 6 så måste man ju i princip åter börja om från scratch.

Jag måste bara dubbelkolla med Has att det är ok att använda steg1 till denna liga. Notera att det EJ tillåts med bondematcher mellan lag från samma stall, med tanke på att det kan leda till veritabla SPP fester utan blockar och blod.

Jag har lagt till en EDIT i första posten där jag uppdaterar nya stall och tänkbara kombinationer.

Tanken är att kicka igång ligan så fort vi har nog många stall, kanske 8 kan vara nåt? Dock blir det lååånga deadlines under sommaren så att det inte blir wo-matcher.
BiggieB



Joined: Feb 19, 2005

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 11:37 Reply with quote Back to top

kan vi inte säga 4 matcher gammalt U lag Smile

då kan man göra ett i ranked å sen flytta över efter 4 matcher
Odium_Khan



Joined: Dec 07, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 12:10 Reply with quote Back to top

BooAhl: Jag antar att Vattholma platsar också. Det låter i alla fall lite skönt industriellt.
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 14:03 Reply with quote Back to top

Om det är nånn som har några färdiga lag som dom vill använda så e omdop på både lag och spelare lätt fixat
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 14:15 Reply with quote Back to top

Vi kan säga en match gamla u-lag annars så blir det nya lag med apotekare

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 14:35 Reply with quote Back to top

Jag tycker man ska spela igenom steg 1. Om alla blivande stallspelare går in i steg 1 finns det ju många motståndare så det borde vara lugnt att hitta matcher (plus att vi hjälper nya SL spelare att få matcher), måste ju inte komma igång med ligan imorrn även om det vore kul om den kom igång hyffsat snart.

Max 1 bash/passalag tycker jag låter bra med. Då blir det roligare matcher för alla. Max 1 DP/lag tycker jag också är bra, men sen kanske det räcker med house rules (är väl bara frågan hur man ska göra med stars).
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 14:43 Reply with quote Back to top

Det här verkar kul! Alingsåsare som jag är så hamnar jag väl i Göteborgstallet men om några andra känner för ett Västgötastall är jag hellre med där.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2005 - 14:51 Reply with quote Back to top

Nesseman jag petar in dig som västgöte så länge. Du går nog in ett Göteborgsstall om det skulle krisa. Förresten diggar jag din avatar stenhårt!
Markela



Joined: Apr 26, 2004

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 00:35 Reply with quote Back to top

Ja då har man sällat sig till Umeborna och Norrland har bildats, dvs Ume och uppåt då allt annat tillhör södra sverige.
Tricktickler



Joined: Jul 10, 2004

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 00:52 Reply with quote Back to top

Verkar kul. Jag är nog på. Jag bor i Stockholm.

Ett lag från varje grupp tycker jag låter bra, dvs ett passningslag, ett bashinglag och ett hybridlag.
Max en dp låter oxå okej.
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 09:06 Reply with quote Back to top

Kul grej!
Jag är klart med!

Från Helsingborg kommer ju jag då, så att kämpa för skåne är ju giviet!
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 09:34 Reply with quote Back to top

Verkar dåligt på skåningafronten, kanske får svälja mina fördomar, bita ihop och kämpa med en Helsingborgare, ligger väl nära norrland och lapparna Wink

För övrigt så bör det väl inte heta stable league, måste finnas bättre namn, i alla fall Stalligan (även om det drar tankarna till en speciell spelstil) i brist på bättre. Eller varför inte TV-skålen (ni vet TV-pucken). Fler namnförslag?
Tribble



Joined: Jun 20, 2004

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 09:55 Reply with quote Back to top

Usch, så kan vi inte ha det, Webbe.

Jag bor nästan så södrigt man kan. Nämligen i Ööyjsta
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 15:10 Reply with quote Back to top

SideshowBob wrote:
Nesseman jag petar in dig som västgöte så länge. Du går nog in ett Göteborgsstall om det skulle krisa. Förresten diggar jag din avatar stenhårt!


Fint, hoppas att det finns intresse från andra västgötar [väschôttar]. Kanske den gode Lancio vill vara med Smile

Ja, min avatar är fin men inte speciellt aktuell länge eftersom jag har spelat WoW ett tag nu.
Sådeså

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Jun 14, 2005 - 15:18 Reply with quote Back to top

Detta låter kul. Jag är gärna med i ett Göteborgsstall. Jag ska höra med Jokklas och några andra Timråcoacher ifall de orkar med detta. Isf ser jag fram emot att leda Timrå i hårda bataljer gentemot Surjämtland.......hmmm undrar var Ludicruz skulle spela? Klyktattarsundsvall eller Surjämtland?
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic