14 coaches online • Server time: 07:03
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post Gnome Roster - how a...goto Post Skittles' Centu...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
has



Joined: Oct 22, 2003

Post 21 Posted: Apr 25, 2006 - 18:08 Reply with quote Back to top

Tallyho!

Ny säsong, och kanske dags för en ny, fin tråd att sprida dynga i. Lycka till allihop! Kramas duktigt på planen!
Petter



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 25, 2006 - 18:20 Reply with quote Back to top

Ja nu ska det jävlar i mig kramas!
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Apr 25, 2006 - 18:22 Reply with quote Back to top

Nu ska Raztas cas-rekord utmanas på riktigt! Very Happy
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Apr 25, 2006 - 18:27 Reply with quote Back to top

jag klipper helt fräckt över mina spekulationer från den gamla tråden

--------------------------------------------------------------------------------
Eftersom jag /borde/ göra helt andra saker kommer här ett litet tips inför den kommande säsongen:
Allsvenskan Västra är helt klart årets orksvenska. likt göteborgslagen har orkerna helt fyllt divisionen (till ingens direkta glädje kan jag tillägga). västa utmärker sej också genom att lagen är så mycket svagare än dom i österallsvenskan. Askrums DE som har lägst TR i östra hade haft högst i västra, mina necro som är nykomlingar har delat högst TR och högst TS. mycket underligt...
för att det ska bli mer spännande börjar vi underifrån
6. Ljunga Kaupings Gamlingar (Rimmer): Även om det är roligt med spelande lag och alver med lite tur nästan alltid kan dra fram möjliga och omöjliga farligheter så räcker det här Elflaget inte riktigt till. I synnerhet inte mot dom rutinerade ork-coacherna. tror dom kommer få se många typiska 1-2 förluster och sina spelare mer eller mindre sönderslagna. av7 med bara 13 spelare (varav endast 2 blodgers) ser farligt svagt ut. avsaknaden av en DP gör att dom inte heller kan försöka följa med i det förväntat fula allsvenska spelet.
5. Öldrickande Ödlor (SerXes): Ödlorna är alltid farliga och SerXes verkar trivas att slå ur underläge. men förra säsongen gick hårt åt ödlorna och utan den fruktade farfarsKroxen Kung är det inte riktigt samma lag. Laget har dessutom två riktigt tunga matcher i början av säsongen, Riksdagen och Elvicidal hartre respektive fyra tacklare var och dessutom gått om MB och Claw, knappast en miljö som är skinkvänlig. om ödlorna kan komma helskinnade genom inledningen kan dom säkert knäcka mitt tips (dessutom lär dom väl sätta mina diviga vargar på plats) men med laget är lite väl skadekänsligt, har några underutvecklade Saurusar och saknar även dom DP så ja gtror dom får det tungt. däremot kan dom nog fixa kvalet bra.
4: Lambohov Revolters (Treefinger): Ett riktigt klassiskt SL-lag som brukar glänsa med fina spel. Förra säsongen var dock tung och laget var tvunget att kvala för att få stanna kvar. dom två Throwersarna hade inte behövt skämmas för sej i ett alvlag och både blitzrar och bobbar ser stabila ut, däremot saknas bra linjeorker. faktiskt saknar linjeorker nästan helt. laget saknar det lilla extra som gör skillnad mellan bra och bländande spel. med bara 12 spelare och ingen DP blir det nog tungt att försöka basha sej genom säsongen och laget har inte riktigt snabbheten för att spela sej genom den. jag spår många likamatcher och en placeringsavgörande vinst mot Ödlorna.
3. Elvicidal Tendencies (Stonewall): Mitt eget lag, nykomlingar och lite vilsna. Med högst TS borde laget nog ses som favoriter. att Necros är extremt beroende av sina positionals är dock ingen direkt hemlighet och det kommer dom gamla orkrävarna utnyttja till max. med vargarna och ghoulsen utslagna blir det ingen topp-placering. två fina Golems och ganska välutvecklade zombies gör dock att det går ganska bra. med 15 spelare och 3 DPs har laget råd att få spelare både utslagna och utvisade. Dessutom påstås det att coacher har en tur som är overkligt bra och det kan ju inte skada.
2. Riksdagen (Insanewillow): Regerande mästarna tog rätt mycket stryk under förra säsongen och slutspelet. lagets svaghet är helt klart att det bara har tre blitzrar och att en av bobbarna är utan skills. Laget har kanske inga direkta stjärnor men 14 spelareoch självförtroendet som guldet gav räcker till ett gediget spel och en knapp andraplats. nyckelmatcherna är mot mej och mot Tree, spelschemat gör att Riksdagen har en något mjukare väg fram till den viktiga tredjematchen, här finns goda möjligheter att både plocka viktiga spp och få in pengar till den fjärde blitzern.
1. Nationerna (BooAhl): Laget vann ligan säsong 12 och har sedan dess varit inne i något av en generationsväxling. nu är den dock slut och jag tippar Nationerna som vinnare av västerallsvenskan. mycket guard och MB och några dubblar på blitzers och bobbar gör att laget nog kommer spela hårt och effektivt. vi kan knappast förvänta oss halsbrytande passningar och snabba TDs utan snarare en effektiv lagmaskin som systematiskt maler ner allt motstånd. uttrycket BooAhl-tur finns nog knappast av en slump och det ger laget den lilla edgen som behövs för att ta hem serien.
(imorgon kommer mitt tips av allsvenskan östra och slutspelet)

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Apr 26, 2006 - 11:20 Reply with quote Back to top

Andra (och sista) delen i mitt försäsongstips:
Allsvenskan Östra känns något mer svårtippad än västra. lagen har betydligt högre TR och ser allmänt vassare ut. dagsform och tur kommer i hög grad avgöra utgången. men jag vågar mej ändå på ett tips:
6. Bodyslam Boneheads (slanter): Ett av ligans mest karaktärsstarka lag, kanske det lag som flest coacher har en stark åsikt om (att dom ska dö...). också ett lag som skadar sej mer på träning än när dom möter motståndare. fullt med block och tackle lösa megamongon, massor av stats increases och 12 oggrar. borde ju knappast kunna misslyckas, eller? vad som gör att jag sätter BB på sista plats som mitt enda någorlunda säkra tips är såklart att halva laget är nigglat, att dom ger högvis med handicap till alla motståndare och att allt för mycket hänger på turen. många matcher kommer avgöras direkt till slanters nackdel innan avspark, antingen genom virus eller lite oflyt med niggleslagen. dessutom kan spelarna dra till med otajmade boneheadslag. laget kommer säkert vara fruktat och slå in sina cas men mot motstånd på den här nivån blir det inte många poäng.
5. Legends of UFC (SideshowBob): Äen detta en gammal trotjänare i dom högre regionerna. laget har många fans och är känt för att kunna spela både smidigt och hårt. två riktigt bra blitzers och en fin thrower gör att laget kan spela ett bra och snabbt passningsspel. men av6 på den stora stjärnan Erik Sandvärn är på tok för lite. i avsaknad av en bra bredd, en ganska färska blitzers, en ny thrower och två oskillade linjemän, gör att laget är allt för känsligt för skador på nyckelspelare.
4. Outstanding (klas): Laget gick till slutspel men förlorade en mycket blodig semi där två spelare strök med. Hattdvärgar borde dock trivas bra mot alvmotstånd och om laget bara får igång ett klassiskt dvärgmalande ska det nog gå att knipa poäng både här och där. svagheterna är att den ena bullen är helt ny samtidigt som dvärgblockarna inte är lika bra som dom varit. dessutom saknas en. mycket kommer hänga på hur hobbosarna klarar att fylla tomrummet. det kommer bli tätt mellan Outstanding och Legends of UFC så det mötet är en nyckelmatch.
3. Växjö Bolltrillare (Tinkywinky): Tidigare ett av ligans i särklass mest hårtslående lag med massor av claw och andra obehagligheter. med tre DP kommer laget säkert sparka in en hel del skallar men numer verkar dubblarna gå mot SF och Dodge snarare än den kaostråkiga kombinationen Claw/RSC. det gör att laget blir mer spelande men frågan är om in Tinky kommer drömma sej tillbaks till dagarna när han hade en kaoskrigare med tentakler och skadeskills när alverna slinker runt. många och jämna beastmen tillsammans med intessanta kaoskrigare gör att laget kommer ligga och nosa på en slutspelsplats. det spricker dock i sista rundan.
2. Djur i Hatt (Webbe): Svenska Ligans bästa men mest otursdrabbade djur i hatt, i alla fall om vi får tro Webbe själv. laget har fått denna säsongen på sej att visa vad dom går för efter att något sensationellt missat slutspel förra säsongen. det är såklart att sätta ett hårt tryck på djuren men dom kommer klara det med ett nödrop. många dubblar, stats och 8 blodgers gör att laget är giftigt. fina spelarbilder och en självdistanserad ström av pessimism och förbannelser gör att det alltid är roligt att se dom spela. kan på en bra dag spela ut nästan vad som helst men lite få tacklare och en förmåga att slå dåligt när det gäller gör att man förlorar det inbördes alvmötet och slutar tvåa
1. Milles Hjältar (Askrum): Ett helt ohemult mörkalvslag som är nykomlingar i högsta serien. 8 blodgers, fem guards och en radda stats gör att dom tar hem förstaplatsen ändå. Att man har fyra blitzers när djuren bara har två Lion Warriors gör att alvmötet borde sluta i linköpingsakademikernas favör. det enda som kan stoppa dom är coachens relativa orutin i så här viktiga sammanhang eller väldigt oturliga skador.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Apr 26, 2006 - 11:42 Reply with quote Back to top

Vilken kanonfin genomgång Stonewall.

Bara en kommentar - UFC slår alltid bäst ur underläge!
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: Apr 26, 2006 - 16:23 Reply with quote Back to top

Division 2 Östra - Tips inför säsongen

En ganska ojämn liga där Farungs Orkar och Hogglas alver ser starka ut. De har kommit ner från högre divisioner och verkar laddade att ta steget tillbaka. Kampen om tredje-platsen kommer vara tuff.

6. Eater's of Dirt. Goblins är svårspelat och kan nog inte räkna med många poäng i serien.
5. Norgevisan. Ett starkt norselag (2 st +ST) som har kommit i en tuff serie. Får det tufft.
4. Vintertullen Warriors II. Ett något sargat Khemri-lag (3 mumier) som får inrikta sig på att först bygga upp en full mumie-besättning och sen vinna matcher.
3. Sodermalm Navelpeters. Ett tungt ork-lag som har alla möjligheter att lyckas men jag tror att dom får svårt ändå när motståndet är bashigare än vad dom själva är.
2. S.L.a.C.t. Ett relativt outvecklat Khemri-lag som har ett par stjärn-mumier som kan ställa till stora problem. Tricket blir att spela ett tight spel och vinna 2-1 serien igenom.
1. Rocker's United. Ett välutvecklat DE-lag som har ett par nigglare för mycket. Om Hogglas rensar i leden och bygger upp på nytt kan laget bli redo för de högre divisionerna. Jag tror att Hogglas, om han får iordning spelet, kan ta 5 raka vinster.

Väl mött!


Last edited by Jeppan on %b %26, %2006 - %16:%Apr; edited 1 time in total
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Apr 26, 2006 - 16:39 Reply with quote Back to top

Fint tips Stenvall! (och det säger jag inte bara för att du övervärderade mig)
slanter



Joined: Aug 02, 2004

Post 14 Posted: Apr 26, 2006 - 16:51 Reply with quote Back to top

Stone: Finfin tippning av allsvenskan!
Kanske borde förlorat mot Södra Eliten trots allt, nu när man blir underdog i västra med 344/274! Very Happy
Ska offra lite till Nuffle så att BB ska få chansen att fixa sin första vinst i allsvenskan under säsongen. Twisted Evil

_________________
Think you're Bashy?
Think you're Stupid?
Think again!
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Apr 27, 2006 - 15:54 Reply with quote Back to top

Tack för förtroendet Stonewall.
En detalj bara. Mitt sargade Djur i Hatt har faktiskt endast 7 blodgers för tillfället, snart är det säkert färre (ska spela mot slanter om 6 minuter).
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: May 03, 2006 - 02:32 Reply with quote Back to top

- Förslag till reform av SL -

Jag tycker att vi ska försöka fundera på hur vi kan förbättra organiseringen av hur SL. Det är bra som det är men visst skulle det kunna bli ännu bättre?

Min grundtanke är att öka konkurrensen för att nå toppen å sammanlänka de olika serierna på något sätt. Det tror jag kan göra det mer spännande och intresset för andras resultat kan öka.

Mitt första utkast för hur jag skulle vilja att serierna ska se ut:

Allsvenskan
6 lag
1-4 gör upp om guldet som vanligt
5-6 åker ur

Division 1
3 grupper (Norr, Söder och Mitten) om 6 lag.
1:an i varje grupp plus bästa 2:an för upp om de två platserna i allsvenskan.
5-6 Åker ur

Division 2
3 grupper om 6 lag
1-2 går upp

------------------------
Summa 42 lag - mer serier kan naturligtvis läggas till (dvs. div. 3) men vi verkar hamna runt så många lag +- några stycken

En annan tanke är att lag i div.2 norra går till div.1 norra, å så att säga behåller sin geografiska tillhörighet. Det kan skapa härliga rivaliteter å ren derby-känsla.

Hur genomföra en sådan reform? Nästa säsong så åker de 4 sämsta lagen i varje allsvensk grupp ur och de öviga fyra gör upp om guldet. Det två ettorna ur div. 1 går upp. Detta lämnar 6 lag i allsvenskan och 18 i div.1

Med de lägre divisionerna så gör man helt enkelt tre div.2 och mer div.3 vid behov. Uppflyttning från div.2 till div.1 som vanligt.


--------------

Detta är ingen kritik mot hur det ser ut nu utan snarare än tanke om hur jag tror det kan bli ytterligare bättre.

Tankar? Kritik? Personattacker? Very Happy
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: May 03, 2006 - 10:46 Reply with quote Back to top

En enda allsvenska hade varit kul, detta för att ytterligare öka statusen på de lag som lirar där. Det förslaget ger jag tummen upp till.

Men jag gillar inte konceptet med tre division 1-serier. Det blir snefördelat, orättvist med att den bästa tvåan får chansen, samt jävligt svårt att gå upp. Först ska man vinna en serie mot 5 andra lag, sen ska man dessutom vinna en kvalmatch. Två serier är klart bättre imho.

Sen gillar jag inte heller riktigt tanken att man ska hålla sig i sin "geografiska" serie. Det kan ju innebära att de bästa lagen hamnar på samma halva och måste kämpa mot varann hela tiden (tex som det är i denna säsong i Allsvenskan...)
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: May 03, 2006 - 18:02 Reply with quote Back to top

Ja det kanske du har rätt i. Jag var ganska trött när jag skrev men jag tycker det kan vara bra att diskutera hur man förbättra vårt redan toppenbra koncept.

Andra tankar?
BooAhl



Joined: Sep 02, 2004

Post 10 Posted: May 03, 2006 - 19:20 Reply with quote Back to top

SideshowBob wrote:
Sen gillar jag inte heller riktigt tanken att man ska hålla sig i sin "geografiska" serie. Det kan ju innebära att de bästa lagen hamnar på samma halva och måste kämpa mot varann hela tiden (tex som det är i denna säsong i Allsvenskan...)


Bara att hålla med. Blir lite tråkigt i längden att bara möta Uppsala lag och aldrig komma ut i världen och höra människor bräka på danska samt Lappsk Jolk(eller vad det nu heter) och annat man bara hört talas om.

Annars så skulle det vara skoj med en Allsvenska.


BooAhl
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: May 18, 2006 - 11:08 Reply with quote Back to top

*knuff*
nu vill jag tjata lite på rimmer och BooAhl att spela sin match. annars kan jag ju inte skriva mitt mitt i säsongen tips och analys.
fast jag kan ge er en liten aptitretare:
Allsvenskans skrällag: Öldrickande Ödlor!
jag tippade SerXes svårt sargade små fjälliga som klar femma. men choachen och spelarna måste tänt till rejält efter det dystra tipset eftersom dom höjt sej till en nivå som ett så skadat lag inte ska kunna ligga på. med en massa kunnande och en del tur i avgörande lägen har dom lekt hem segrar mot både mej och Tree. visserligen är typ halva laget nigglat men samtidigt har dom bara en orkmatch kvar och sen rimmers i jämförelse ganska mjuka alver. goda chanser att återigen nå slutspel (och där få en massa spö)

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic