33 coaches online • Server time: 09:20
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Vamps win another ma...goto Post RNG speculationsgoto Post NBFL Season 32: The ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Sep 25, 2006 - 12:37 Reply with quote Back to top

TR-tak ska vi ha, och absolut högst 200, gärna 180 eller 190 också. Över 200 blir lagen som är bra bara färre och färre ju högre man kommer.

Så klart så behåller vi 1-dp regeln. Den borde alla ligor ha (inklusive ranked).
Tricktickler



Joined: Jul 10, 2004

Post   Posted: Sep 26, 2006 - 03:13 Reply with quote Back to top

Vi borde fortsätta i samma spår som tidigare säsonger.

Med andra ord att vi fortsätter med dom gamla lagen men att man naturligtvis får starta ett nytt lag och gå igenom bondeligan (det har man ju alltid fått göra när man velat).

Förra säsongen hade vi ett TR-tak på 160. Det var ett tak som sattes innan säsongsstart och därefter fick man överstiga det. Så borde det helt klart vara nu också.
Förra säsongen bestämdes det att TR-taket för den här säsongen skulle vara 200. Men jag tycker gott och väl att det kan sänkas till 180.

Det enda jag vill ändra är hur många gånger man får byta lag. Max en eller två gånger efter säsongsstart beroende på hur lång säsongen blir tycker jag låter rimligt (fler än två gånger borde iaf inte behövas).
Ifall man får byta lag hur många gånger som helst skulle man i teorin kunna göra ett nytt lag innan varje match, anpassat efter motståndet. Det bör inte vara möjligt att utnyttja den typen av meta-tricks....
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 26, 2006 - 11:43 Reply with quote Back to top

Jag håller med Trick. TR 180 innebär att 11 lag måste banta om dom ska fortsätta.

Börjar bli dags att dra igång det här tycker jag Smile Magan gogogo!

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
harald



Joined: Dec 04, 2003

Post   Posted: Sep 27, 2006 - 08:51 Reply with quote Back to top

uppsala vinner iaf oavsett töntigt tr-tak. vi är tbax med samma trio igen.
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 27, 2006 - 09:13 Reply with quote Back to top

TR tak på max 200 tycker jag. Någon som vill joina Norrlands Stall?
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 27, 2006 - 19:20 Reply with quote Back to top

Hallå

Jo det börjar väl bli dag att sätta ett startdatum snart. Jag har lagt lite tid på att kontakta vissa coacher för att höra ifall de ska vara med igen.

En kort avräkning rörande tr tak. Har kanske missat nåt

Taket på 200
Magan
Fejd (helst 250)
Arkeo
Webbe (eller 180 eller 190)
SSB

Taket på 180
Harald (177)
Webbe (eller 190 eller 200)
Tricktickler
Nesseman

Rörande 1 DP så är det en stor majoritet åt att ha kvar den regeln.

Tricktickler har ju en poäng i att sätta en gräns på antalet nya lag man kan ta in under en säsong. Visst kan man sitta och spela upp nya lag inför varje matchning. Fast det kräver ju att man drar av en jäkla massa matcher innan matchningen. För efter den så får man ju inte byta : ) Men jag tänker mest på att vi vill ha lite kontinuitet. Så jag kan tycka att varje coach kan få byta ut sitt lag en gång om han vill. Laget måste ha gått igenom Bondeligan som alla andra Stall-lag.

För övrigt så söker Muttesnutte stall/medspelare.

Försök lobba ihop lite andra personer ni lärt känna här på Fumbbl.
Tricktickler



Joined: Jul 10, 2004

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 01:22 Reply with quote Back to top

Hmm, finns säkert massor coacher i bondeligan/SL som skulle vara intresserade men som inte hört talas om stall-ligan.

Vore bra om Has eller Askrum kunde skicka ut ett massmess med lite reklam...
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 12:22 Reply with quote Back to top

Tricktickler wrote:
Hmm, finns säkert massor coacher i bondeligan/SL som skulle vara intresserade men som inte hört talas om stall-ligan.

Vore bra om Has eller Askrum kunde skicka ut ett massmess med lite reklam...


Bra tänkt
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 12:32 Reply with quote Back to top

Tricktickler wrote:
Hmm, finns säkert massor coacher i bondeligan/SL som skulle vara intresserade men som inte hört talas om stall-ligan.

Vore bra om Has eller Askrum kunde skicka ut ett massmess med lite reklam...


Stödja magans liga? ALDRIG I LIVET!
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 12:35 Reply with quote Back to top

Kan ju vara vettigt å ha ett färdigt regelverk innan man skickar ut reklam och eventuella inbjudningar...
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 12:46 Reply with quote Back to top

Hmm verkar vara dåligt med laddade Norrlänningar. Finns det nån typ av Göteborgsstall som söker försvagingar?
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Sep 28, 2006 - 17:11 Reply with quote Back to top

Göteborgsstallet borde vara fullt nu med mig, Gatts och Arkeo. Men annars är det väll gott om lösa coacher därute och nya blandningar går la alltid att slänga ihop.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 29, 2006 - 08:44 Reply with quote Back to top

Fejd wrote:
Kan ju vara vettigt å ha ett färdigt regelverk innan man skickar ut reklam och eventuella inbjudningar...


Tr Tak på 200 då vi startar ligan.

Max 1 DP/lag

Undead flyttar från bash till kategorin blandade lag precis som i SL.

Man får byta ut sitt lag en gång under säsongen ifall man vill detta. Det nya laget måste ha gått igenom Bondeligan under de regler som gäller där för Stall Lag.

Man får inte ändra sin TR efter att Match Ups har gjorts.

Kolla gärna in Stall Ligans sida för alla regler.
Rimmer



Joined: Aug 19, 2003

Post   Posted: Sep 29, 2006 - 09:43 Reply with quote Back to top

Önskemål: Ändra deadlineintervallet för matcherna till 1 eller 2 veckor. 1,5 vecka rörde till det onödigt mycket förra säsongen.

_________________
As always one is always 100% sure about the truth until one learns that it isn´t the truth. Then one is 100% sure that it isn´t the truth.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 29, 2006 - 11:10 Reply with quote Back to top

Ok nu har Westowyd jobbat ihop ett stall. Rimmer, Xzazy och min gamla antagonist rick_s_chris (Björn fick ju tom mig att göra ett helt lag i hans "ära" Very Happy ) http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=team&op=view&team_id=203479

Jag är väldigt osäker på deadlineörslaget från Rimmer. 1 vecka kan bli tajt, 2 veckor sprider ut turneringen över lång tid. Vad tycker ni andra?

Jag kan gärna skicka pm inför varje omgång för att påminna om när deadline är om ni tycker det är rörigt med 1,5 veckor.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic