37 coaches online • Server time: 16:35
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post SWL Season 100!goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Problem to organize ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 19:49 Reply with quote Back to top

Hallå era skeppsbrutna små stackare. Hör Sirenens kall. En ny säsong av Stall Ligan ligger strax bakom horisonten. SSB har fått lämna över Stall ligan till tre kölhalade, träbenta pirater. Barlasten Magan, kölsvinet Jeppan och 2:de Hopp-i-land-Kallen Nesseman. Tydligen så är det sant att råttan lämnar skeppet först....nåja Wink

Se till att sparka igång era stallkamrater. Diskutera gärna våra regler. De kommer här snart:
Varje stall innehåller tre lag. Ett bashlag (Dvärgar, Orcher, Chaos, Chaos Dwarves, Khemri, Ogre) ett Agilitylag (Alla alver samt Skaven) och ett Hybridlag (Humans, Zoner, Norse, Vampar, Ödlor) många nämnd och någon glömd. Hur ska vi göra med undead? Ska vi köra med stallregeln (Bash) eller SL regeln (Hybrid)?

Sedan så möter Stallen varandra i varje omgång. Det lag som ligger sämst till i ligan får välja match up först (ex. Stall A väljer sina Dvärgar mot Stall B's Amazoner) sen så får det andra stallet välja vilka som ska spela de andra två matcherna (Stall B's Orcher mot Stall A's Humans samt Stall B's HE mot Stall A's DE). Pedagogiskt nog?

Eftersom det är tre matcher är det ganska enkelt att räkna ut vilket stall som vinner, eller om det blir oavgjort. Men för att skilja på stall som har samma poäng används följande poängräkning i ett matchup:
Vinst = 4p
Oavgjord = 2p
Förlust = 1p
WO Förlust = 0p

Det stall som får mest poäng vinner alltså matchen och belönas med 3 poäng, oavgjort ger 1 poäng till vardera stall.

Om något stall skulle dra sig ur kommer alla matcher som laget spelat att strykas från poängräkningen.







OBS! OBS! OBS! Detta är för både gamla och nya coacher. Vi vet att det finns många Coacher som kan läsa detta och som inte ännu funnit ljuset. Se till att hoppa med här. Jaga ihop era polare eller värsta fiender och skapa ett stall![/b]

Stall än så länge

Bonnalandet
Skåne
Göteborg
Floggsta
Stockholm
Uppsala
"Öschöttaalliansen"
Westowyd


Last edited by magan174 on %b %29, %2006 - %11:%Sep; edited 5 times in total
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 19:55 Reply with quote Back to top

Beror väl på intresset, kommer det nytt kött så måste de väl tränas i bondeligan. Gamla allianser kan ju också har kollapsat och nya bildas. Ser fram emot en fortsättning dock!
En ide var att vi alla har nya lag och spelar 3 bondematcher med dem. 3 känns minimum och 7 är för mycket. Fast jag kommer sakna min
bc Very Happy

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
Muttesmutte



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 20:13 Reply with quote Back to top

hårt arbetande med mycket humor och ett väldigt bra morgonhumör söker ofullständigt stall med en mindre identitetskris för lite hård och härlig three-way action...gillar inte långa promnader med gärna en whisky på kvällen och lite blod på knogarna...
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 20:58 Reply with quote Back to top

http://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6541

förra säsongens tråd

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 20:59 Reply with quote Back to top

magan174 wrote:
Vad har ni annars för tankar?

Ha kvar gränsen på en DP/lag?

TR gräns?

Nya lag för alla stall?

Två divisioner? En för gamla och en för nya lag?


Weeee. jag kan kicka folk! Surprised Muhahaha

ja

typ 200

nej, lag spelas upp i bondeligan. typ 5 matcher

får se hur många stall det blir



Edit: Bonnalandet anmäler sig

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 21:05 Reply with quote Back to top

jag har lite råttor jag hålelr på och tränar för att ersätta mina mosade mörkalver, de vill slåss för göteborgs ära


Last edited by Gatts on %b %19, %2006 - %21:%Sep; edited 1 time in total
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post 12 Posted: Sep 19, 2006 - 21:10 Reply with quote Back to top

Gatts wrote:
jag ahr lite råttor jag hålelr på och tränar för att ersätta mina mosade mörkalver, de vill slåss för göteborgs ära



Råttor!? Är du galen. De är ju sämre än Norse tom. Ska du ha råttor då hoppar jag av. Göteborg söker en extra coach Wink
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 21:12 Reply with quote Back to top

tänk så här magan, de räknas som agility lag och har tillgång till bigguys claw och billiga linemen att foula med

_________________
Players die, touchdowns are forever!
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 21:15 Reply with quote Back to top

Hur var det nu, behövde Arkeos odöda vila upp sig medan de ordnar ny kontakt till tillvaron, i sånna fall har jag varit förutseende och tränat upp ett Orklag med 5 bondematcher bakom sig för att ta hans plats.

Väntar med att spela mer med dem tills det är beslutat vad som gäller för nya lag om det ska va 5 eller 7 matcher
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 21:21 Reply with quote Back to top

Gamla lag - kul!
Nya lag - också kul!

Som synes är jag med på båda förslagen.

Max 1 dp - bra!

Någon norrlänning som är laddad förresten? Vi verkar sakna en lappgubbe till Norrlands stall.
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 21:33 Reply with quote Back to top

Jag och skrofler har lirat ihop var sitt lag i bonde redan, efter de där gällande reglerna. Freppa håller väl på som bäst med samma sak.

Max 1 DP/lag känns rätt.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Sep 19, 2006 - 22:17 Reply with quote Back to top

Nån fördel ska väl gamla coacher ha av att ha etablerade lag så jag tycker att man får behålla gamla, om man vill.
Nya lag är ju dock oxå en idé. Ska dessa spelas upp i bonde så föreslår jag dock att vi håller oss till bondes regler, dvs 7 matcher. Rädd för att lag blir för bra? Sätt TR tak för nya lag som vid tidigare säsonger...

btw. Sthlm e alltid redo att kicka lite göteborgare. Smile
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 20, 2006 - 18:35 Reply with quote Back to top

Fejd wrote:
Nån fördel ska väl gamla coacher ha av att ha etablerade lag så jag tycker att man får behålla gamla, om man vill.
Nya lag är ju dock oxå en idé. Ska dessa spelas upp i bonde så föreslår jag dock att vi håller oss till bondes regler, dvs 7 matcher. Rädd för att lag blir för bra? Sätt TR tak för nya lag som vid tidigare säsonger...

btw. Sthlm e alltid redo att kicka lite göteborgare. Smile


Hallå

Jag är väldigt kluven i frågan om lagen ska vara nya. Fördel för de gamla tycker Fejd men jag tycker det är ett dåligt argument. Om vi vill ha in nya coacher och stall så tror jag inte att det lockar att få möta stall bestående av tre stycken tr 200 lag. Isf kanske vi bör ha två divisioner. Ett för stall med en medel tr över 175 och ett med medel under 175. Eller nåt likande.

Jag vet att det diskuterades lite förra säsongen om att ha 2 divisioner. Vet ej vad som sades dock.

Jag håller med Fejd och andra att vi bör nog hålla oss till samma regler som gäller i Bondeligan. Fixar folk 7 matcher så är det bara bra. Flogsta stallet har ju redan gjort det med sina lag (överseende bönder från Flogsta, men de visste väl att de inte hade tid nu mitt i skörden att spela BB)

Sen så tycker jag att vi går lite närmare SL genom att inte klassa Undead som Bash lag. Några synpunkter på detta?

Sist av allt så vill jag bara meddela Fejd o Co att vi i Göteborg är oxå beredda att bli kickade av Stockholmare. Under senaste seriespelet så vann vi med 9-6. Gött mos! http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&at=1&group=2512&show=11813
Tricktickler



Joined: Jul 10, 2004

Post   Posted: Sep 20, 2006 - 19:52 Reply with quote Back to top

Jag tycker vi fortsätter med dom gamla lagen.

Det kommer ta år att komma igång ifall alla ska spela 7 matcher i bondeligan först. Jag kommer iaf inte ha tid att snabbspela 7 st...

Alternativt kan man ju bara sätta en TR cap och låta folk ta in vilket lag dom vill, jag gissar på att många har gamla unranked lag liggande.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Sep 20, 2006 - 20:07 Reply with quote Back to top

Tricktickler wrote:
Jag tycker vi fortsätter med dom gamla lagen.

Det kommer ta år att komma igång ifall alla ska spela 7 matcher i bondeligan först. Jag kommer iaf inte ha tid att snabbspela 7 st...

Alternativt kan man ju bara sätta en TR cap och låta folk ta in vilket lag dom vill, jag gissar på att många har gamla unranked lag liggande.


Nä jag förstår att du inte har tid att snabbspela några matcher.

Själv gillar jag inte tanken på att kunna ta in andra U-lag. Där kan folk ha spelat vilka okontrollerade muppmatcher som helst. Isf får det hellre ta "år" att komma igång.

En TR Cap kan vara bra men vad ska den ligga på? Jag vill inte att det ska vara för stora skillnader gentemot de nya stallen.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic