35 coaches online • Server time: 00:36
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Vamps win another ma...goto Post 1150 - OWA TT Tourna...goto Post SWL Season 100!
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Skrofler



Joined: Aug 16, 2005

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 16:07 Reply with quote Back to top

magan174 wrote:
As the snow flies
On a cold and grey Flogsta mornin'
a poor little newbie coach is born in the ghetto
And the coaches cries
'Cause if there's one thing that they don't need
is another bad coach in the dark Flogsta ghetto

'Take it away Cartman!
"-In the gheeeeeettoooooooooo *bzzzzzzzzzzt*


Vilken lyrik!
Kan någon ge den här saken ett Boye-stipendium illa kvickt. Här finns potential.

_________________
Available to play (server time);
Mondays, 20:00-0:00
Tuesdays, 20:00-0:00
Wednesdays, 20:00-0:00
Thursdays, 22:00-0:00
Fridays, preferably not
Weekends, generally daytime 8:00-17:00
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 18:58 Reply with quote Back to top

Dessa Stockholmare... Dom bara ska ha och ha. Äga äga äga, mer mer mer, större, fläskigare, fetare. Med sitt investerande, globaliserande, bloggande, poddande, bling bling och den där jävla sodukun. Dom bara växer okontrollerat, som ett virus, en pest som tar över vårt vackra land.

Men så kommer adminsarna med en Bonnalandetmedlem i spetsen, som en Robin Hood, en Gandhi. Med värdeord som solidaritet, rättvisa och jämlikhet i ryggen och säger manande:

- App app app! nu har ni växt så att bräddarna svämmar över. Dags att ta fram yxan och kapa bort överflödet. Såhär kan det inte se ut.

Stockholmarna fick vika sig för rättvisan och nu kommer nästa smäll.

Bonnalandet sätter Aknot mot Casper.

Sådeså

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 19:16 Reply with quote Back to top

Skrofler wrote:
magan174 wrote:
As the snow flies
On a cold and grey Flogsta mornin'
a poor little newbie coach is born in the ghetto
And the coaches cries
'Cause if there's one thing that they don't need
is another bad coach in the dark Flogsta ghetto

'Take it away Cartman!
"-In the gheeeeeettoooooooooo *bzzzzzzzzzzt*


Vilken lyrik!
Kan någon ge den här saken ett Boye-stipendium illa kvickt. Här finns potential.


Tack, tack! Ytterst vänligt. Jag körde ditt meddelande genom Babelfish Irony Detector och det kom ut helt rent. Inte ens 1% ironi. Så tusen tack.
Hogglas



Joined: Sep 01, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 20:45 Reply with quote Back to top

Göteborg väljer att sätta Gatts Göteborgs Spårvägar mot Askrums Royal Cheaters.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 21:20 Reply with quote Back to top

Det kommer ju sluta i smärta och elände...
..för er alltså =)

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
harald



Joined: Dec 04, 2003

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 21:25 Reply with quote Back to top

Uppsala väljer Mumiekamraterna mot Banthas nedbantade ödlemän.
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 21:41 Reply with quote Back to top

Göteborgs spårvägar vill med matchen mot askrums chaos tracka för två fantastiska säsonger och de lovar att slåss till sista man på banan under matchen, spelare som eventuellt skulle överleva drabbningen kommer bjudas på solsemester i västindien för tappert kämpande mot oöverstigliga skadetal.
Förra säsongen var man en vikig kugge i det göteborgska stall som trots hopplöst lågrankaderlag vann och fortsatte vinna mot vad som skulle vara omöjliga motståndare, säsongens höjdpunkt för spårvägarna kom i matchen mot Stockholms Nattfolk, ett tokstarkt necrolag som man lyckades besegra i en mycket tuff match. Som coach och ägare för spårvägarna vill jag vara först i ledet av beundrare som önskar hjältarna en värdig avslutningsmatch.

Göteborgs Spårvägar: även dåliga alvlag vinner matcher!

_________________
Players die, touchdowns are forever!
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 22:42 Reply with quote Back to top

++++Pressmeddelande++++

Så som andra bloodbowl-lag i historien har de ädla atleterna spelandes för kollektivtrafikens kollektivtrafik, Göteborgs Spårvägar blivit tilldelade:

Göteborgs Stora Hedersmedalj för Konstnärlighet, Redlighet & Mod

Utdelning sker i samband med årets premiärmatch mot Royal. Utdelningen kommer expideras av tidigare stallmedlemmen i Göteborgs ädla stall och numera Ligaöverhögheten Magan174.

++++
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 10:02 Reply with quote Back to top

Stort grattis till Webbe och Norddanska stallet för årets första vinst. Det ser också ut som om Webbe drog mest blod. Som jag sa förut så har jag i min Moccaslatt på jobbet spått att detta blir Webbes år. Och därmed kommer Skåne att hamna bättre till än förra säsongen. De e dejligt! Me sjokolääääääääde!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 10:59 Reply with quote Back to top

Efter att jag och Pjotor bråkat länge om vem som skulle få det stora nöjet att förnedra Arkeo så drog jag det längsta strået. ska bli härligt att få dunka lite på ghouls, dom håller ju såå dåligt. Pjotors små råttor kommer springa rundor kring Hogglas stora och korkade orkar, ni kommer inte ens hinna se dammet dom lämnar efter sej!

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 12:24 Reply with quote Back to top

Stonewall wrote:
Efter att jag och Pjotor bråkat länge om vem som skulle få det stora nöjet att förnedra Arkeo så drog jag det längsta strået. ska bli härligt att få dunka lite på ghouls, dom håller ju såå dåligt. Pjotors små råttor kommer springa rundor kring Hogglas stora och korkade orkar, ni kommer inte ens hinna se dammet dom lämnar efter sej!


Pjotors råttor är det jaktsäsong på här i Göteborg. Efter deras förstörelse och nedkletande av ekrement på Konstmuséet förra året så har både polisen, anticimex och Föräldraförening mot Skavens mobiliserats inför detta möte. En bra råtta är en, i en förbjuden råttfälla, mosad råtta! Hogglas jag önskar dig all lycka och om det kommer en sten flygandes under matchen så är det inte vi!

Robert Broberg
Lagkapten Goteborgs Konstmuséum
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 15:17 Reply with quote Back to top

Inte undra på att dessa bonnläppar är avundsjuka på Sveriges stoltheter. Men å andra sidan, vem skulle inte vara det. Det är ju ett känt faktum att all kvalitet, intelligens och ekonomi som utvecklas på landsbyggden förflyttas till Sthlm. Den skit som blir kvar vill ju ingen ha å självklart så behöver dessa stackars individer någon att klaga på för att må bra. Så klaga på ni Bonnalänningar och vi kan lova er att ni kommer att ha ännu mer att klaga på efter att vi Sthlmare har snott era stövlar och vänt era bonnkeppsar bak å fram i den kommande, utökade, avbefolkningen av landsbyggden. ,p

Bonnalänningrna fegade ur och satte: Aknots alver mot Caspers alver.
Vi sätter resterande matcher till:
Trickticklers necos mot Nessemans nol(l)or
och
Fejds gröna maskiner mot RonnieCs hattdvärgar.
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 15:23 Reply with quote Back to top

w00t! slipper en upprepning av forra sasongens trakigaste match!! Bring it on!

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 18:25 Reply with quote Back to top

Hejsan och välkomna till denna halvtidsunderhållning i matchen mellan Göteborgs Spårvägar och Royal Cheaters. Det är en mycket stor ära för mig att stå här, inför dessa underbara Göteborgare, och dela ut detta pris till coach Gatts och hans lagkapten Marklandsgatan.

*Stråkar*Det var ju med stort vemod jag valde att lämna Göteborgs Stall inför den här säsongen men då jag insett värdet av familj och vänner så valde jag att lägga spelandet i Stall Ligan åt sidan. Efter förra säsongen så fanns inte mycket mer att bevisa. Men som gammal medlem av Göteborgs stall så har jag också fått lära mig vad det innebär att kämpa tillsammans i motvind. I stallet finns en känsla som de andra saknar. Här vill vi offra oss själva för stallets bästa. Något som Gatts visar här i kväll. Med bara 8 spelare så trotsar han allt fult och allt ont som finns i denna värld, kanaliserad i djävulens hantlangare Askrum. Och han gör det i sann Göteborgs anda. Han leder med 1-0 i halvtid!

*Fler stråkar och bilder på Göteborgs stadsvapen* Och så länge det står en Göteborgare på planen så finns det hopp om att det goda ska segra. Då finns det hopp om att våra barn ska få växa upp i en fri värld utan förtryck och usla stallcoacher. De kan ta våra liv men de kan inte ta vår frihet!

*Hattar kastas i luften. Folk gör honnörer*
Därför vill jag ge Gatts detta förtjänsttecken för stort uppvisande av <b>Konstnärlighet, Redlighet och Mod</b> ett pris som jag förvärvade förra året då jag matchade mitt sargade lag Konstmuséet mot just Askrum aka Ondo Jävelberg. Du gör oss alla stolta över att vara en del av Göteborg.

*Mammor håller sina barn och gråter av tillgivelse*

*En helikopter lyfter och kameramannen däri zoomar ut från stadion och podiet*
Arkeo



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 11, 2006 - 19:14 Reply with quote Back to top

Stonewall wrote:
Efter att jag och Pjotor bråkat länge om vem som skulle få det stora nöjet att förnedra Arkeo så drog jag det längsta strået. ska bli härligt att få dunka lite på ghouls, dom håller ju såå dåligt...


Vill bara upplysa om en match för små kattungar att komma ihåg!

Coach Arkeo
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic