50 coaches online • Server time: 17:07
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post SWL Season 100!goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Problem to organize ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 07, 2006 - 18:09 Reply with quote Back to top

Precis som SSB så kör vi på med den här tråden.

Här annonserar du matchups samt trashtalkar sönder dina motståndare.

Som gammal Stallelaking kommer jag gärna dela med mig av mina synpunkter Twisted Evil .
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 07, 2006 - 18:15 Reply with quote Back to top

Då börjar det dra ihop sig till start i Stall-ligans tredje säsong. Jag ska försöka mig på att tippa hur det går, mina tippningsskills är väldokumenterade i fotboll och Starcraft men det återstår att de hur detta går. Smile

Bonnalandets Stall

Aknot Bonnalandets Svampodlare (DE) eller Bonnalandets Hö-Alver (HE)
Nesseman Bonnalandets Nolor (Human)
RonnieColeman Bonnalandets Snapphanar (CD)

Sideshowbob utfärdade skrällvarning förra säsongen men Bonnalandet blev ett bottenlag. Aknots Svampodlare blev duktigt mosade och hade det inte lätt i fortsättningen. Mina Nolor hade potential men det lossnade aldrig riktigt för dom. Trögt gick det också för Snapphanarna med efterhängsna skador på sina dvärgar.

Inför den här säsongen byter Aknot kanske till ett nytt alvlag som har lite dålig med folk men ett gäng trevliga skills. Om dom klarar sig bättre än mörkeralverna samtidigt som det kanske lossnar för mig och Ronnie kan detta bli trevligt.

Tips: Mittenlag (med skrällvarning Smile ).


Royal Stall

Askrum Royal Cheaters (Chaos)
Pjotor Royal Republic of Whatever (DE)
Stonewall Royal Kittens (Human)

Nybildat stall som plockat från höger och vänster. Stonewalls katter är gamla i gamet men övriga lag är nya. Pjotor hetsar faktiskt sina alver genom Bondeligan i detta nu med blandade resultat, inga vinster men två +ST. Han har ett gäng gamla råttor att falla tillbaka på om det skulle skita sig. Stabila coacher och hyfsade lag pekar på en placering på övre halvan.

Tips:Övre halvan.


Flogsta Stall

Freppa Flogsta Forenade Fyllon (DE)
Goffmogg Flogsta Filibustra Filurer (Chaos)
Skrofler Flogstas Flummiga Flodfolk (Lizardmen)

Nybildat stall med idel nya lag. Freppas lag har faktiskt bara två matcher spelade i Bondeligan just nu. Skrofler var nog på väg in i Stall-ligan redan förra säsongen och kan kanske sporra sina lagkamrater till en och annan seger efter att ha lurat i buskarna en säsong.

Tips: Får det svårt.


Stockholms Stall

Casper Stockholms Finaste (DE)
Fejd Stockholm Green Machines (Orc)
Tricktickler Stockholms Nattfolk (Necro)

Regerande mästare. Drabbas av TR-taket och måste banta två lag. Gamla rävar som coachar stora och fina lag borgar för en topplacering.

Tips: Favorit.


Skånska stallet

Bantha Skånska kändisar (Lizardmen)
Tribble Skånska Bäckahästers (DE)
Webbe Skånska städer (Orc)

Danskjävlarna behåller sin laguppställning och hoppas säkerligen på en bättre placering är förra säsongen då man slutade i mitten av tabellen. Lagen har tydligen haft gott om otur men jag tror det går bättre nu.

Tips: Topplacering


WestOwyds Stall

Rimmer WestOwyds Defenders (Ogre)
rick_s_chris WestOwyds Offenders (DE)
Xzazy WestOwyds Stadsdelsterrorister (Amazon)

Västrydarna har skrämt iväg sina rivaler i öst. Lite speciella lagval och sistaplatsen förra säsongen pekar på en bottenplacering. Men med sin nemesis ur vägen kanske det vänder för kungarna av Ryd.

Tips: Sist.


Upsala IF Stall

BooAhl Upsala IF Nobelpristagarstaden (Necro)
harald Upsala IF Mumiekamraterna (Khemri)
khanmank Upsala IF Mespropparna (DE)

Upsala med Boo i spetsen gick bra förra säsongen och passade på att ställa till med en hel del bekymmer för mina Nolor. Vågar man hoppas att karman slår tillbaka nu? Smile

Tips: Övre halvan.



Göteborgs Stall

Arkeo Göteborgs AIS (UD)
Gatts Göteborgs Spårvägar (DE)
Hogglas Göteborgs Stadsdelar (Orc)

Hogglas gör bejublad comeback i Göteborgs stall som imponerade förra säsongen. Men det ser lite klent ut i lagen och det blir svårt att upprepa den prestationen.

Tips: Mittenlag.


Sådärja, hoppas ingen tar illa vid sig Very Happy

Sen hoppas jag att jag får sällskap i fluffandet den här säsongen, det har varit lite dåligt med det Smile. Stall-ligan har varit en liga med pajkastning och hårda ord men ofta utan lagens historier i ryggen. Ta ut svängarna och var fantasifulla i era lag, det blir så mycket roligare då. Jag kommer i slutet av serien utse laget med bäst fluff (förutom mitt lag natuligtvis), jag kan inte lova nåt pris men det blir åtminsone ett hederomnämnande när säsongen summeras.

Sådeså

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post 12 Posted: Oct 07, 2006 - 21:21 Reply with quote Back to top

Gott mos Nesseman. Ett väldigt bra försök men det stannar nog bara vid det, ett försök alltså. Och varför vara så snäll?
Jo dina tippningskunskaper är ju faktiskt vida omtalade. Ingen har väl lyckats pricka in så få poäng under en VM tippning som du gjorde i somras? Lämna över detta till en som vann VM tippningen och en massa sköna stålars. Nu är Kapten magan174 här så ni kan lägga er på soldäck ett tag. För jag tänkte lägga ut texten ordentligt.

Ska väl sticka ut och ta lagen i den ordning de kommer sluta i grundserien.


Stockholms Stall Plats 1

Casper Stockholms Finaste (DE)
Fejd Stockholm Green Machines (Orc)
Tricktickler Stockholms Nattfolk (Necro)

Håller med Nesse här. De får bli favoriter i Grundserien. Men bucklan ska bort från Sveriges Baksida i år.

Casper har ett fint DElag. Han har lyckats hålla dem levande länge och har haft en fin utveckling. Med handikapp emot sig kan det bli tungt och om han inte lyckas dodga bort fån de starkare lagen så kommer skadorna. Ska bli en fröjd att se. Skadorna alltså!

Fejd: Ett nytt orchlag som saknar en del skills gör laget svårtippat. Orcher är ju alltid orcher och Fejd kan spela disciplinerat och använda dess fördelar. Men hans Bobar kommer äta RR och han saknar en DP Rolling Eyes . Kommer nog dra det kortaste strået i bashfester men kanske kan han matchas mot de andra stallens hårdaste lag för att ge sina kamrater enklare matcher? Förvänta er allt möjligt mygel från o8:orna Exclamation

Tricktickler: 15 tuffa gubbar från Storstan. Klarar han sig undan Virus så är han väldigt stark. Får han virus så är han ändå stark. Ett bra utvecklat lag med en del fina toppspelare. 8 bra positionsspelare och ett gäng utvecklade Zombiesar som backar upp. Braaaaaaiiiiiinzzzzz! Får hoppas att han hinner med 2 veckors deadlines då han, enligt egen utsago, spelar långsamt. Twisted Evil


Skånska stallet Plats 2

Bantha Skånska kändisar (Lizardmen)
Tribble Skånska Bäckahästers (DE)
Webbe Skånska städer (Orc)

Hmmm om vi har svårt för Stockholmare så är ju danskarna snäppet värre. Men jag vet inte vad det är som stör oss andra i detta avlånga land? Deras fryntliga frontfigur Edward Persson och hans landsväg? Den ganska så smaklösa Spettekakan? Eller Webbe (we love to hate him)? Wink Nåja här har vi ytterligare tre duktiga coacher. Varav Webbe är rankad 1:a (i skrivandets stund) i Sverige och inom hela Fumbbl! Shocked

Bantha har ett ödlelag där skinksen lyckats överleva alla elaka påhopp. Han har dock en del nigglar men också pengar i kassan. Bantha kan också spela disciplinerat och håller ihop laget för att görasmå utflykter då det behövs. Ett osäkert lag.

Tribble har ett fint DE lag. Ett gäng blodgers, några guards, en +str/+ma blitzer samt en kille med dauntless gör att han kan komma långt. Samma sak här. Slipper han elaka tacklers så ångar han på.

Webbe: Hans oturssamma orcher. Nåja otur enligt webbe är ju en helt annan sak än otur för vanliga människor. Det roligaste med hans orcher är ju att specca och se hans gnäll då det går emot Laughing Men då jag är ödmjuk efter min kross av Webbe i Sl så tror jag att han får en renässans i år. Dina orcher kommer skörda mer än vad de sår. Blir ett fint år och med Webbes poäng kommer laget klättra.


Upsala IF Stall Plats 3

BooAhl Upsala IF Nobelpristagarstaden (Necro)
harald Upsala IF Mumiekamraterna (Khemri)
khanmank Upsala IF Mespropparna (DE)

Svårt ifall de kommer 2:a, 3:a eller 4:a. De är svårtippade. En bra dag så vinner de men en dålig så har de inte riktigt spetsen i sina lag för att rädda det hela.

BooAhl: Har ett hyffsat Necrolag. Inte av Tricks kalliber och får spela lite tajtare. Men med lite fina gästspel av Ramtut så lyfter han laget. Jag ser fram emot hans match mot Webbe, för dä kommer han ta fram BooAhl turen och Webbe tar fram the cheese to all his whine Laughing

Harald tog in Khemri i Stall Ligan. Det borde ju vara ett bra tecken på att ligan är döende. Så tråkigt lag Laughing . Nu så har han faktiskt satsat på lite andra skills än Jeppan i SL. Mest kanske för att vi har max 1 DP regel? Men det har gjort att han fått ett mer "spelande" (nåja) lag. Lyckas man rulla upp flanken så får de det svårt men tajtar de ihop spelet och spelarna så bjuder de på casfest. Och då får alla påsar. Något jag fick smaka på förra säsongen.

Khanmark: Sitter och trycker uppe i Norrland men ska väl ändå slåss för Upsalas ära. Har 14 "mediokra" alver. De saknar den viktiga udden (4-5 str höjningar Wink ) men slipper han ett lag med tackle så kan det gå bra.


Royal Stall Plats 4

Askrum Royal Cheaters (Chaos)
Pjotor Royal Republic of Whatever (DE)
Stonewall Royal Kittens (Human)

Oj vad svårtippat. De hamnar ju bland de 4 övre men var? Jag gav dom 4:e platsen. Jag ville ju inte vara snäll mot Askrum för en gångs skull.

Askrum har ett nytt Chaoslag. De har fått en bra resa i Bondeligan (luktar mygel) och har en fin mix av skills. Har en frisk trupp och bra ff samt rerolls. Jag tror mycket på det här laget. Hoppas att Askrum får lite känsla för sitt lag annars så kommer han att tappa. Trots att han är en Optolirare så kan han spela lite konstigt då inte hjärtat är med. Som då han möter mig och det är i halsgropen.

Stonewall håller kvar sina kattungar. De är inga duvungar precis men de saknar det där lilla extra för att lyfta. Har några med Tackle och kommer nog matchas mot alver. Får hans Tackle/Mb stanna på plan så kan han göra lite skada. Vi får se ifall de här kattungarna landar på fötterna under den här säsongen.

Pjotor: Ha ha ha. Ja visst har han fått ett par +str på sina alver Nesse lelle men jag mötte dom för några dagar sedan och det var en enkel match. Wink Nu så säger väl inte det så mycket då Pjotor aldrig har slagit mig. Smile Men förutom sina +str så har han fått en -str och några med -ma. Men det som svider mest för Pjotor är nog att han har nigglat en med str4. Vi får se vad han kan koka ihop då han söker febrilt efter matcher i Bondeligan.


Göteborgs Stall Plats 5

Arkeo Göteborgs AIS (UD)
Gatts Göteborgs Spårvägar (DE)
Hogglas Göteborgs Stadsdelar (Orc)

Jaha bröder. En ny säsong och nya matcher. Tillbaka är en nygammal Coach i Hogglas. Jag har svårt att tippa dessa goa gubbar då mycket hänger på Arkeos uppkoppling och Gatts kinaresor Laughing Dock så får de svårt att göa om samma bedrift som förra året. Visst är Hogglas en bra coach men hallå! Det är ju mig han ska ersätta! Rolling Eyes Precis som Jokklas sa då Hogglas var ny i SL: "Det verkar vara en billig Rip off på mig" Wink Nåja jag är väl den råttan som var först att lämna det sjunkade skeppet. Men då Västkusten är Bästkusten så sätter jag er före Bonnalandet. Men jag bävar. Crying or Very sad

Arkeo: Jag var där dagen då Stilton föll. Arkeo har fått en del oturliga skador och han lär ju inte ta några onödiga GFI utan rerolls med Ghouls längre. Han har ett gäng hyffsade positionsspelare men saknar skills på de flesta av sina zombiesar. nu så gav jag ju Stallet en extra fördel då jag tog bort de odöda från bashgruppen. ta vara på det nu då!

Gatts: Som jag sa för länge sedan då han slog mig i Nygatan Cup: "No Gatts no glory" nu passar väl den gamla ramsan "no pain, no gain" bättre. För skador har han fått för att nå förra årets resultat. Han har bara 10 spelare varav 2 stycken missar första matchen. Kommer få en tuff start och behöver matchas mot minsta motståndets lag Laughing

Hogglas: 12 förlorade Orcher? Nä jag tror inte det, de kan nog gå bra i Stall Ligan. Han har ett par spp kvar på ett par Bob:ar för att få en fin tyngd i laget. Kanske hinner han få ett par matcher ytterligare i Bondeligan innan seriestart. Jag gillar hans lilla Goblin om heter Backa. Som lärare i den stadsdelen så ser jag många gamla elever framför mig alla så fula att de platsar som Goblin i ett orchlag.


Bonnalandets Stall Plats: 6

Aknot Bonnalandets Svampodlare (DE) eller Bonnalandets Hö-Alver (HE)
Nesseman Bonnalandets Nolor (Human)
RonnieColeman Bonnalandets Snapphanar (CD)

Nolorna kanske har en bra säsong i år. Visst har de rensat upp lite i Svinstian och Kickat Alhströmer, tydligen så har Nesses gamle Manager dragit sig tillbaka i sitt Pommes Chateau (oooh jag är så jävla rolig) eller dött. Men vem bryr sig? Fluff är för coacher med låg CR eller? Nesse har ett bra lag med en del statshöjningar. De skulle kunna gå långt med en bra coach Laughing .

RonnieColeman: Förra årets Drop out det här årets HomecomingQueen? Har ett mediokert CDlag. Men lyckas han bara få in de där sista SPP på sina Hattdvärgar så tar laget ett stort steg framåt. Har en bra Str5 Bulle som tyvärr kommer möta fouldöden ganska så snabbt Twisted Evil

Den tredje i denna omaka samling sitter och trycker i mörkaste Småland. Han är väl den riktiga Bonnen i stallet. Hans Svampodlare liknar mest ett gäng Blodsoppar än någon annan svampsort. Laget är lika intressant och hett som Klas Jaederfeldts hemsida som handlar om svamp. http://www.jaederfeldt.com/klas/bilder4.html

Hans andra lag Hö-alverna kommer jag ihåg att jag mötte i Bondeligan. Oavgjort men jag hade ett nytt Ödlelag. Men det ger ju honom ändå lite plus. Poäng mot mig för fan. Men vissa saker kastar ju lite skugga över hans nya HElag: http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&op=view&id=1188200 Cool Inget undgår MördarMagan Twisted Evil
Visserligen så behöver ni nog den lilla fördelen för ni kommer hamna en bit ner. Snygg bild på dig i Lagets Bio Aknot Laughing Eller är det Nöffle, det svinet?!

WestOwyds Stall Plats: 7

Rimmer WestOwyds Defenders (Ogre)
rick_s_chris WestOwyds Offenders (DE)
Xzazy WestOwyds Stadsdelsterrorister (Amazon)

Sjung med! "Finns bara ett lag i Ryd! Ett lag i Ryyyyyyd! Och det har lagt ner. Twisted Evil Ok här har man bantat ner lagen från Owyd. Men det hjälper inte. Med Skåland nerlagt och Björn portad från Herrgårn så kommer Stallet inte räcka till.

Rimmer ångar på med sina Ogres. Men de är ju Ogres och har det tufft mot andra lag. Han har en del fina skills men med 3 rr och en massa underutvecklade Gobbos. En vinst under förra säsongen. Högts två i år.

Rick_s_Chris: Jag glömmer aldrig Björn. Du var väldigt jobbig den kvällen i Gasquen. Han har ett hyffsat DElag. Inget märkvärdigt egentligen. Har 5 statshöjningar på sina 12 spelare men tyvärr ingen styrka. Visst kan han dodga undan men han saknar Guard och styrka. De=Dead elves?

Xzazy är alltid lite osäkert kort tycker jag. Har ju mött honom i SL varje säsong förutom den senaste, han lyckades ju kämpa till sig andra platsen bakom de ostoppbara Sinners. Han brukar ha tur med skadorna (förutom i en av de 6 matcher vi spelat) och Amazoner passar honom. Jag tror han kommer att matchas mot de andra av7 lagen och hans MB blitzers kommer Terrorisera bra.


Flogsta Stall Plats: 8

Freppa Flogsta Forenade Fyllon (DE)
Goffmogg Flogsta Filibustra Filurer (Chaos)
Skrofler Flogstas Flummiga Flodfolk (Lizardmen)

Komma här och komma? Rookies som kommer få sina fiskar varma ganska så snabbt. Är dock bäddat för en del intressanta kamper. Flogsta mot Upsala är ju ett givet derby. Men i kampen mot Owyd om bästa Studentghetto kommer det nog vara Overallstvång på läktaren och Willys 24h hemgjorda vin i muggarna.

Goffmogg har jag nog bäst koll på. Hans förbaskade Chaoslag slog mig genom att spela ett grymt Alvspel i Bondeligan. Har bara 11 spelare men 4 ganska bra CW:s. Kan nog ge mycket däng om han får vara kvar med gubbarna på planen.

Skrofler: Spelar Ödlor. Jag hoppas att han får igång dem då de varit vilandes ett tag. Har lyckats med några dubblar men har ändå lite outvecklade Saurasar. Hans låga ff kan ge lite otrevliga handikapp under matchen. GTR och det kommer svida. Jag har alltid haft roliga matcher mot "Skroffan" och tror att han kommer slåss med Nesse om bästa fluffet.

Freppa: 2 matcher spelade än så länge? Jag hoppas att du kommer till start. Freppa spelar väldigt koncentrerat och stabilt. Många av er har väl inte mött honom men jag har sett honom i vissa sammanhang. Den rackaren har lyckats att ge mina dvärgar i Marsligan deras enda förlust. Vilket egentligen borde hämnas på planen och inte genom att jag myglar med lottningen. nåja det får vänta. Jag får varna för Freppa för jag har sett honom spela matcher i ranked och han kan vara ganska så elak.


Som sagt var. Jag har svårt att koncentrera mina texter men jag hoppas ni kunnat koncentrera er i läsandet.
khanmank



Joined: Jan 21, 2005

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 09:09 Reply with quote Back to top

Vafalls? Klara mig bra om jag slipper lag med Tackle? Vad menar fröken? Jag kan ALDRIG ducka, det är genetiskt. Jag har lite dodge bara för att det förväntas av mig, det är den mest menlösa skill som finns, alla kategorier, alla tider, alla versioner av BB. Jag HATAR den.

I övrigt mår jag bra och ska ha lite tråkigt här på jobbet så man kan förlusta sig genom diverse massakrer på banan inom kort. Heja mig!

Typ...

_________________
GFI snake eyes. Deadliest thing on Earth!
Tribble



Joined: Jun 20, 2004

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 09:25 Reply with quote Back to top

Så satt de där åter, de fryntliga coacherna från Skåne, och smörjde kråset med den rejält tilltagna nattamaden, som följde ganska tätt efter det att de var färdiga med söndagsmiddagen.

- Så, jag ser att skroven från förra årets Mårtensafton har animerats nu igen. Ska de där upplänningarna aldrig lära sig att det vi en gång ätit upp, kan vi lätt knäcka igen?, utbrast Tribble efter att ha fått den första kopian av matchuppställningarna.

Så dästa var de andra två av att stoppa in allehanda inlagd mat och feta rätter att de inte ens brydde sig om att kommentera Tribbles inlaga.

- Hoho, jag sär jag sär, det är minsann ett nästan likadant lag till, med allehanda andra benrester de har hittat på vår sophög. Det verkar till och med som om de har fått med sig ett par av de raggiga hongarna som strök omkring på högen också. Förstår de inte ens att deras enda anledning att vara där är att äta upp tidigare sagda benbitar?

Tribble tog sig en sockerbulle och bet den rätt av så att fyllningen rann ner över hans trippelhaka och blandade sig med flottet av den rikliga kosten från middagen på hans uppsvällda buk. Allt letade sig innanför den uppknäppta byxlinningen och samlades i naveln där luddet girigt sög åt sig av godsakerna. Plötsligt böjde han sig fram över matchprotokollet. Sakerna som samlats i naveln klämdes ut när bilringarna trycktes ihop, lite skvätte till och med på hans papper.

- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!


De övriga församlade var inbegripna i att festa upp det sista av spettekakan genom att vispa ihop allt med försvarliga mängder grädde och sylt. Med varsin stadig bunke satt alla tre och slevade i sig, även om Tribbles bunke nästan hoppade av fläsket när han skrattade. Bunken kunde inte stå för sig själv som på de andras magar, men med ett fast grepp grävde han längst ner för att komma åt sötsakerna.

- De har ett alvlag. De har ett alvlag! Harrejösses så patetiskt! De har sett på de stolta Bäckahästers och försökt träna sina egna på samma sätt. Det kan ju inte bli annat än fånigt. Nähej mina vänner, det här blir nog FÖR enkelt. Vi får kanske svårt att motivera våra spelare med så svagsint motstånd. Nåja, ger vi dem bara tillräckligt med mat så ordnar det sig nog. För det var ju inte mycket kött på benen hos upplänningarna, det får jag ju säga.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 10:02 Reply with quote Back to top

Tribble wrote:
Så satt de där åter, de fryntliga coacherna från Skåne, och smörjde kråset med den rejält tilltagna nattamaden, som följde ganska tätt efter det att de var färdiga med söndagsmiddagen.

- Så, jag ser att skroven från förra årets Mårtensafton har animerats nu igen. Ska de där upplänningarna aldrig lära sig att det vi en gång ätit upp, kan vi lätt knäcka igen?, utbrast Tribble efter att ha fått den första kopian av matchuppställningarna.

Så dästa var de andra två av att stoppa in allehanda inlagd mat och feta rätter att de inte ens brydde sig om att kommentera Tribbles inlaga.

- Hoho, jag sär jag sär, det är minsann ett nästan likadant lag till, med allehanda andra benrester de har hittat på vår sophög. Det verkar till och med som om de har fått med sig ett par av de raggiga hongarna som strök omkring på högen också. Förstår de inte ens att deras enda anledning att vara där är att äta upp tidigare sagda benbitar?

Tribble tog sig en sockerbulle och bet den rätt av så att fyllningen rann ner över hans trippelhaka och blandade sig med flottet av den rikliga kosten från middagen på hans uppsvällda buk. Allt letade sig innanför den uppknäppta byxlinningen och samlades i naveln där luddet girigt sög åt sig av godsakerna. Plötsligt böjde han sig fram över matchprotokollet. Sakerna som samlats i naveln klämdes ut när bilringarna trycktes ihop, lite skvätte till och med på hans papper.

- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!


De övriga församlade var inbegripna i att festa upp det sista av spettekakan genom att vispa ihop allt med försvarliga mängder grädde och sylt. Med varsin stadig bunke satt alla tre och slevade i sig, även om Tribbles bunke nästan hoppade av fläsket när han skrattade. Bunken kunde inte stå för sig själv som på de andras magar, men med ett fast grepp grävde han längst ner för att komma åt sötsakerna.

- De har ett alvlag. De har ett alvlag! Harrejösses så patetiskt! De har sett på de stolta Bäckahästers och försökt träna sina egna på samma sätt. Det kan ju inte bli annat än fånigt. Nähej mina vänner, det här blir nog FÖR enkelt. Vi får kanske svårt att motivera våra spelare med så svagsint motstånd. Nåja, ger vi dem bara tillräckligt med mat så ordnar det sig nog. För det var ju inte mycket kött på benen hos upplänningarna, det får jag ju säga.



Ha ha ha ha ha *snyft* ha ha ha ha. Eller :´D

Du är störd.
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 11:45 Reply with quote Back to top

magan174 wrote:
Tribble wrote:
grögrögrögrögrögrögrögrögrögrögrögrögrö



Ha ha ha ha ha *snyft* ha ha ha ha. Eller :´D

Du är störd.


QFT

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 15:21 Reply with quote Back to top

Nesseman wrote:
magan174 wrote:
Tribble wrote:
grögrögrögrögrögrögrögrögrögrögrögrögrö



Ha ha ha ha ha *snyft* ha ha ha ha. Eller :´D

Du är störd.


QFT


Nesse du ligger under nu i Fluffligan. Tribble bevisade precis att alla våra farhågor var sanna. De sitter och äter sin spiddekaga med rabbemos och grishals. Sen får de åka hem på en rullebör.

Hört på häraden: "- De hä va go maud. Ska du smauga din räliga pågablära? -Äh kräng en beda ditt ålahue! -Var ska du henne? Jao ska te tannamagaren."

Nåja visst är skånskan rolig men fulaste dialekten är nog ändå öschötskan! Visst har man skrattat många gånger i Linköping. http://swedia.ling.umu.se/Gotaland/Ostergotland/index.html

Jag får väl ta att bjuda på Medelpadskan jag själv har mina otroligt vackra lingvistiska grunder i. http://swedia.ling.umu.se/Norrland/Medelpad/index.html

Hur som helst det är ju spelet som får tala för oss här på Fumbbl och det ska bli kul att kolla på matcherna. Som vi redan konstaterat så får Skåne en hård start. Men två vinster där så är ju säsongen klar sedan, eller?
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 20:43 Reply with quote Back to top

Tänkte bara påminna Stockholms Finaste och Stockholms Nattfolk att banta sina lag. Sen kommer Bonnalandets val för första omgången.

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 20:50 Reply with quote Back to top

Om Sthlm har besluts ångest så är det bara att kontakta bonnalandet så kan vi hjälpa er med valen av spelare som ska tas bort.

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
harald



Joined: Dec 04, 2003

Post   Posted: Oct 09, 2006 - 21:21 Reply with quote Back to top

Uppsalas coachstab har satt igång planeringen av att återigen förnedra danskjävlarna. Vi lovar att spöa er ännu mer denna gång!
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 00:12 Reply with quote Back to top

Stockholm har nu formtoppat lagen och är redo att infria förväntningarna om upprepad ligavinst. Let the games begin!
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 10:14 Reply with quote Back to top

Skåne vs Norrland

De valde kakmonstret mot Bantha (i fel tråd).
Skåne väljer mig mot Boose och Tribble mot Djingis.
goffmogg



Joined: Jan 21, 2006

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 10:25 Reply with quote Back to top

FFF!!??

Fortare för fan? Fy för Farao? nej nej...

FORTE FORTISSIMO!!!

Vi kommer lira så j-vla starkt att ni knappt kan ta skiten...
"Flogstagyttjan reser sig igen", citat Matåtfar.
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Oct 10, 2006 - 15:20 Reply with quote Back to top

goffmogg wrote:
FFF!!??

Fortare för fan? Fy för Farao? nej nej...

FORTE FORTISSIMO!!!

Vi kommer lira så j-vla starkt att ni knappt kan ta skiten...
"Flogstagyttjan reser sig igen", citat Matåtfar.


As the snow flies
On a cold and grey Flogsta mornin'
a poor little newbie coach is born in the ghetto
And the coaches cries
'Cause if there's one thing that they don't need
is another bad coach in the dark Flogsta ghetto

'Take it away Cartman!
"-In the gheeeeeettoooooooooo *bzzzzzzzzzzt*

Ok the "ghettoblastas" har lagt sig i kampen. Välkomna.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic