23 coaches online • Server time: 03:26
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post 90+ Custom Rosters!goto Post NBFL Season 32: The ...goto Post Claw/MB
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
snatch



Joined: Sep 21, 2007

Post   Posted: Jun 05, 2008 - 18:28 Reply with quote Back to top

Her er en oversigt over mine meninger: (Så kan man undgå at læse hele mit indlæg)

Jeg synes:
- Det er i orden at genstarte sit hold.
- Man skal beholde den race man har fået tildelt
- At FF (Fan Factor) på 6 er min, og ikke 8 eller 9 stykker.

Vi spiller som sagt kun for sjov og derfor er det for mig helt i orden at man genstarter holdet, så længe det bliver i samme race. Alsidigheden i de mange forskellige hold og derme kamp, er med til at gøre dette til en sjov liga.
Husk nu på at alle hold har deres styrker og svagheder. (Lyder sku lidt fesent, men sådan skulle det jo gerne være, med undtagelse af de elendige tilgrin hold goblings og halflings)
Ang. FF på min 6 synes jeg det er en udemærket idé, bliver den lavere få man ikke nok penge og bliver den højere får man ikke nok frihed.

<b>Vartrix wrote </b>

Quote:
vi spiller 5 kampe hver her, kårer en vinder, gir ham et 50kr gavekort til La Belle


hmm runde trunten Døde Dorte koste min 75 kr for et blæs i trumpeten, så jeg synes ikke at 50kr er nok til vinderen..
http://www.labelleaarhus.dk/
biogenicsoup



Joined: May 24, 2008

Post   Posted: Jun 05, 2008 - 19:17 Reply with quote Back to top

Hej allesammen jeg er lige kommet ind i ligaen i stedet for allan, men det skal ikke stoppe mig for at lufte et par kommentarer Smile

Jeg har spillet med i flere BlodBowl ligaer (dette er dog den første online) og min erfaring siger at man får de mest dedikerede spillere ved at lade dem vælge holdet helt frit. Det sjove ved det er at de fleste valgte hold ud fra racens egenskaber og ikke ud fra om det var et godt eller dårligt hold. Jeg har endnu ikke, ikke en gang til turneringer, set situationer hvor det kun er powerhold der stiller op, der er altid både halfling og goblin hold imellem.

Idéen med at tvinge holdne til at købe fanfactors synes jeg er god, den gør det muligt for decimerede hold at komme igen, og den gør de gode hold svagere. Vi kørte et par sæsoner med en lignende regl (tror det var min 7 ff) og det medførte bla. at Orc holdene fik dårligere økonomi end de plejer fordi de blev tvunget til at spille med flere billige goblins som nemt går i stykker. Orcholdene blev derfor (som de fleste andre hold) pludselig nødt til at købe reserver.

For at opsummere stemmer jeg for en ny liga hvor holdet kan vælges frit, men med et krav om 7+ (eller flere) fanfactors for at sikre holdene økonomisk. Jeg ser overhovedet ikke noget problem i at man starter med et nyt hold hvis ens hold er blevet ødelagt, et nyt hold er alligevel dårligere en et etableret hold. Jeg mener dog at det nye hold skal være af samme race så ligaen forbliver retfærdig.
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 06, 2008 - 11:04 Reply with quote Back to top

Diskutionen deler sig i to nu.

Først omkring denne liga:

1a. Hvor mange runder skal vi spille?
1b. Må man starte et nyt hold?
1c. Må man skifte race?
- herunder mere specifikt: "Må Brøgger skifte sine "¤%/#)" chaos ud med et goblin-hold?"
1d. En evt præmie..?


Derudover omkring næste liga:
2a. Hvordan skal vi fordele racer?
- frit valg?
- frit valg i seedede puljer?
- udtrækninger igen på samme måde som nu?
- udtrækninger igen på samme måde som nu, bare med 2 racer, man så kan vælge fra?
2b. Krav til Fan factor?
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 06, 2008 - 11:28 Reply with quote Back to top

1a. Jeg synes vi skal få overstået sommeren (læs indtil august) og se hvor mange runder, der bliver afviklet dér. Så synes jeg vi skal tage en enkelt runde der. Forhåbentligt, hvor vi kan mødes allesammen. (Evt spille sidste runde som rigtigt brædtspil (dette kan godt lade sig gøre i givet fald).

1b. Som jeg ser det er den generelle holdning at dette godt må gøres. Jeg er selv af samme holdning.

1c. Her er det vist holdningen at man ikke må dette..? Jeg mener at snatch's argument omkring alsidighed er rigtig godt. Mht om Brøgger må skifte til et goblinhold...? Jo, gerne for min skyld. (Personligt mener jeg dog ikke at goblins er så dårlige som de bliver gjort til.) Hvis der er andre, der er meget trætte af deres race, må I lige komme på banen med dette.

1d. Tja, hvilken præmie skal snat... øhh vinderen have? Personligt er jeg lidt imod La Belle gavekortet. Vi er jo nogle, der har fast levering af.. kys. Wink Tænker at en 10'er eller noget pr mand er fint. Men præcis hvad ved jeg ikke.

2a. Jeg synes Vartix's forslag med seedning af racer og spillere er god. Personligt ville jeg nok vælge vampire eller goblins anyway, som trods alt er blandt de svageste racer.

Jeg vil forslå følgende opdeling:
A:
Skaven, necromantic, dwarfs, wood elf, amazon, orc, undead, high elf, dark elf, chaos dwarf, lizardmen.
B:
Human, chaos, norse, elf, nurgle's rotters.
C:
Halflings, goblins, vampire.

Racer ikke med:
Khemri, Ogres
Khemri vil jeg tage ud, da disse hurtigt kan ødelægge et hold helt og hvis primære funktion er dette. De er meget dårlige til at spille bold. Ogres mener jeg vi skal tage ud, da de er meget styret af held. Enten er de meget dårlige, eller også er de endnu mere smadrende end khemri...

Derudover synes jeg det er svært at dele A og B gruppen. C siger lidt sig selv, men de andre er svære at opdele. Måske skal vi vælge frit og så have en gruppe (evt. snatch, brøgger, biogenicsoup og mig selv), der siger om valget er okay i forhold til trænerens kunnen.

2b. Her ligner det at folk gerne vil have det trukket op til 7. Det er også fint med mig.
Broegger



Joined: Apr 16, 2007

Post   Posted: Jun 06, 2008 - 14:00 Reply with quote Back to top

1a. enig med Machlie (har tre spil jeg kan tage med til en evt. hyggeaften)

1b. self.

1c. Ikke i denne liga

1d. troede ikke vi spillede om andet end æren og hyggen, men fint nok med mig, du må da gerne få 10 kr. af mig snat...Wink

2: Et meget essentielt spørgsmål burde være hvor mange runder spilles der?

Jeg har svaret ud fra at der er over 10 runder.

2a. jeg hælder mest til frit valg, da vi på den måde er sikker på at alle spiller noget de synes er sjovt og dermed måske er mere engageret. alternativt synes jeg ideen om at man får fordelt to tilfældige/seedede hold, så man kan skifte hvis man går død i et hold, ligesom hvis ens hold er for smadret. alsidighed er godt, men spillelyst er bedre.

2b. 7 er fint for mig. men vil gerne højere op
snatch



Joined: Sep 21, 2007

Post   Posted: Jun 06, 2008 - 16:01 Reply with quote Back to top

1a. Synes vi, som Machlie forslår, skal spille denne genne sommeren og derefter lave en ny liga.
1b. Ja, så længe det er i samme race.
1c. Nej (dog med undtagelse af Broegger) (tak for den 10'er)
1d. Synes ikke at en præmie har sin plads her, det er jo bare en intro tournering

2a. Kan gode lide mangfoldigheden i denne liga, men synes også at forslaget at vælge mellem 2 udtrukne hold er en god idé. Faktisk en bedre idé.
2b. FF på 6+, da der stadig skal være mulighed for at have frihed til at vælge positionals på holdene.
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 06, 2008 - 23:35 Reply with quote Back to top

Til næste runde vil jeg fint være villig til at vælge en race andre ikke har taget i øvrigt. Stadig i alsidighedens navn.
Aelin



Joined: Apr 27, 2007

Post   Posted: Jun 07, 2008 - 15:10 Reply with quote Back to top

Så er jeg online igen Smile

1a. Hvor mange runder skal vi spille?
Er fint med på ideen om at spille sommeren over før vi starter en ny liga.

1b. Må man starte et nyt hold?
Fint med mig.

1c. Må man skifte race?
- herunder mere specifikt: "Må Brøgger skifte sine "¤%/#)" chaos ud med et goblin-hold?"
I denne liga synes jeg ikke, da det var reglen da vi startede og i øvrigt er der ikke så mange kampe tilbage. Omvendt er det fint med mig at lave undtagelser hvis der er nogen der virkelig hader deres hold.

1d. En evt præmie..?
Jeg holder på at æren og en tur i vandet må være præmie nok.

Derudover omkring næste liga:
2a. Hvordan skal vi fordele racer?
Da vi stadig er mange nye synes det er fint at få trukket hold. Ideen med at man får trukket to hold og så selv kan vælge (og skifte til den anden race efter ligaen er startet) synes jeg er rigtig god. Grunden til jeg ikke er så pjattet med frit valg er, at jeg personlig synes det er meget fint ikke at skulle træffe den beslutning selv.

2b. Krav til Fan factor?
7+ lyder fint for mig.
HinRahre



Joined: Apr 15, 2007

Post   Posted: Jun 08, 2008 - 18:35 Reply with quote Back to top

Diskutionen deler sig i to nu.

Først omkring denne liga:

1a. Hvor mange runder skal vi spille?
Fint til efter sommeren evt. en endelig i august.
1b. Må man starte et nyt hold?
Gerne genstart.
1c. Må man skifte race?
- herunder mere specifikt: "Må Brøgger skifte sine "¤%/#)" chaos ud med et goblin-hold?"
Og gerne en ny race især Brøgger der kan lege Goblin.
1d. En evt præmie..?
Ikke i denne turnering. Introtur... Er åben for det i forbindelse med genstart, men foretrækker andet end La Belle.


Derudover omkring næste liga:
2a. Hvordan skal vi fordele racer?
- frit valg i seedede puljer?
foretrækker dette forslag eller frit valg mellem to(evt. fra de seedede grupper)

-2b. Krav til Fan factor?
Er åben for alt fra 6-9 nok mest i den høje ende da der så ikke kan blive et ekstra stærkt hold. på den anden side de 30k betyder nok ikke det store...

Jeg ser frem til næste runde.
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 10, 2008 - 14:25 Reply with quote Back to top

Efter at have snakket med et par stykker mere i virkeligheden runder jeg nu diskutionen om denne liga af.

1a. Hvor mange runder skal vi spille?
Fint til efter sommeren evt. en endelig i august.
1b. Må man starte et nyt hold?
Gerne genstart.
1c. Må man skifte race?
- herunder mere specifikt: "Må Brøgger skifte sine "¤%/#)" chaos ud med et goblin-hold?"
Dette er folk generelt imod.
1d. En evt præmie..?
Ikke i denne turnering. Introtur... Er åben for det i forbindelse med genstart, men foretrækker andet end La Belle.

Mht til næste liga, sagde regnmand, da jeg snakkede med ham at frit valg er federe. Det gør at folk er mere interesserede i at spille. Og som han sagde, så er folk nok villige til at vælge om, hvis flere har valgt samme race. Så er egentligt ikke bange for mangel på alsidighed mere. Folk kan evt komme med ønsker nu, så skriver jeg det op på stamsiden. Mht FF er 7 vist det generelle.
Vartix



Joined: Apr 05, 2008

Post   Posted: Jun 10, 2008 - 19:15 Reply with quote Back to top

kunne det tænkes at vi kunne holde den sidste kamp PÅ La Belle hvor vi så klæder os ud som den race vi nu spiller, undtagen humans de skal komme nøgne og i grøn, .... eller at jeg bare kommer ud af det her toilet og får skrevet den eksamen.... arhh screw the whole thing, eller rend mig i paragrafferne til dem der ikke kan engelsk...?
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic