36 coaches online • Server time: 11:59
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post RNG speculationsgoto Post Blood Bowl 2024 Edit...goto Post SWL Season CI
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 14, 2007 - 16:36 Reply with quote Back to top

SideshowBob wrote:
Blir ju trevligt att spela i den dvärgisaste divisionen genom tiderna. Och åter igen:
"UFC, vi pissar på dvärgar"


Två dvärglag pissade på, bara ett kvar...
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Mar 14, 2007 - 17:29 Reply with quote Back to top

Jag som har lite för mycket IRLtjafs att göra för att hinna spela SL (eller så gömmer jag mej bara tills boobis khemri försvinner...) gläds iaf över fluffet. extra mycket har jag bestämt mej för att gilla Webbes postgame kommentarer som har en nästan Zenlik kvalité i sin enkelhet. tänk att ett ord kan rymma så mycket =)

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 14, 2007 - 20:38 Reply with quote Back to top

Vill bara tacka alla coacher i "mina" divisioner som fick till matcherna i tid så jag slapp forfeita något (utöver den som jag redan visste behövde forfeitas).

TACK!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 15, 2007 - 12:38 Reply with quote Back to top

Saxat från BB-Bladet och artikeln med Sicken Rötas Kapten Amarone efter den klara 3-1 vinsten mot Majornas Kallblod.

"Amarone della Valpolicella kommer återigen leda sitt lag med stolthet då han tar på sig kaptensbindeln igen i matchen mot Odalodlorna i den kommande omgången av Svenska Ligan division 2 Östra. En kaptensroll som han vuxit i snabbt då han efterträdde Madurafot som skadade sig allvarligt i matchen mot Odöd Folkfest i mellanmatchen för några veckor sedan.

Madurafot drog på sig en nigglande skada i den matchen och det upptäcktes först efter matchen vid en rutinkoll (jävla ageing). Madurafot ignorerade skadan under matchen och fortsatte att leda sina lagkamrater i en tapper match mot de odöda men skadan visade sig vara så allvarlig
vid undersökningen efteråt att hans karriär kan vara i fara. Madurafot har redan missat en match pga skadan.

Men Madurafots stora skor fylldes snabbt av Amarone som i sin tredje match som lagkapten sporrade sina kamrater till stordåd, genom att själv skicka av en skink och göra 3 TD's. Under Amarones påhejjande och skällande så rensade Sicken Röta bort alla Skinkar från planen och de, tekniskt inepta, Saurasarna fångades in som boskap på väg mot slakt.

"Coach Magan174 frågade mig ifall jag ville leda boysen på planen under de här omständigheterna. Madurafot kommer ju ändå vara med omkring laget och spela de matcher han kan. Men jag svarade att jag känner mig redo och jag har fått Madurafots fulla förtroende och uppbackning. Därför käner jag mig lugn och säker i min nya roll. Spelarna lyssnar på mig och med Coach Magan174's briljanta taktik så går vi sakta framåt."

Laget har saknat minst en av sina skadade stjärnor under de tre senaste matcherna men verkar inte ha lidit av det. Utan det verkar finnas gott om spelare som är hungriga efter att visa vad de kan. Med en bredare trupp än på mycket länge och med Amarone och Magan174 vid rodret så spås Sicken röta en briljant framtid"

- Sven Gory Orcson, gästjournalist, BB-Bladet

Skink- och Mosmacka
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 18:59 Reply with quote Back to top

Hej alla Bloodbowl diggare!
Jag lirade en unerhållande match i går kväll.. typ hela kvällen!

Tack för matchen Trick, inget ont men en match borde ta 1.5 timme max.
Våran match i går tog hela 2.5 timmar att kunna avsluta.
Första halvan blev klar 1.5 timme efter den startade.. oavsätt vem som spelar så skall man inte behöva avsätta en hel kväll åt en sketen SL-match mitt i en säsong! FÖR BÖVLEN Evil or Very Mad
Jag och alla andra lirare måste kunna klara 4min per turn, och jag vet att jag är inte den snabbaste på något sätt, jag måste bättra mig för jag tycker att det är dags att DUNKA in 4MIN PER TURN.. Very Happy och det nu Exclamation
Det skall funka bra på alla sett har jag hört. Jag lirar ju knappt [R] och kan inte uttala mig om 4min regeln. Men enligt R-spelare funkar detta hur bra som helst.
Men vi bara måste begränsa match längderna, jag tror detta blir en bra grej för oss alla, nybörjare som veteraner!
Ledningen!
Jag ber er att se över detta snarast och tycker nog att alla kan ta och posta vad de tycker i denna fråga.
Måste man ta hand om barnen eller så, säg detta så kan man skippa sin ctrl-enter till sin opp e färdig med vad den nu behövde göra.
Allt går bara man vill.
Sedan vill jag tacka ledningen för en utmärkt agerande i skötandet av SL!
Jaha!
4min on eller off?
I am ON Exclamation
farung



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 19:21 Reply with quote Back to top

ON!!

_________________
Amo locus!
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 19:26 Reply with quote Back to top

farung wrote:
ON!!


Är på på och av fortfarande av? Gött. Trodde på var av ett tag.

Jag håller med Bantha och tycker att vi ska införa 4 min regeln. OM inte båda coacher är med på det. Jag spelade mot Tinky förra säsongen, och han är tydligen känd för att spela långsamt. Men jag sa att jag hade bråttom, typ 1,5h, och han spelade snabbt och bra. Tinky själv blev förvånad över hur snabbt det gick. Som mig i sängen då.

4min vore bra. Vi kanske kan testa det under en säsong sen utvärdera.
-Magnus
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 19:33 Reply with quote Back to top

Alltså om det finns ett val, så är väl ON givet. Får man alltså välja det?
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 19:40 Reply with quote Back to top

Vad jag vet går det inte att ställa in i [L], det är av.
RC



Joined: Sep 22, 2005

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 19:48 Reply with quote Back to top

on! det borde kunna gå att göra om ligan för nästa säsong med 4 min regeln?

_________________
"Oh, you hate your job? Why didn't you say so? There's a support group for that. It's called EVERYBODY, and they meet at the bar."
Askrum



Joined: Jan 13, 2005

Post   Posted: Mar 20, 2007 - 19:50 Reply with quote Back to top

Webbe har rätt, det går inte att ställa in i [L]. Inte än iaf. Men när det går lovar jag att vi ska ha en omröstning om saken.
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 12:53 Reply with quote Back to top

Nu går det! Omröstning!
hugoeng



Joined: Dec 14, 2003

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 13:10 Reply with quote Back to top

4+5 vore bra... har moccabryggare.
Har alltid varit en slö coach, men efter att ha speccat några tungviktsmatcher på SL är jag definitvt on...Värre än cricket.
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 13:33 Reply with quote Back to top

4+0 definitivt, 5 minuter extra är massor om man använder det i en eller två viktiga turns.
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Mar 23, 2007 - 18:37 Reply with quote Back to top

Instämmer med föregående talare/skrivare/postare..
I am ON Exclamation
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic