57 coaches online • Server time: 14:45
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Gnomes are trashgoto Post Jump up on a tree?
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Drygast



Joined: Sep 13, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 01:12 Reply with quote Back to top

Jag bara undrar eftersom att du har gått ut med att det bara får vara Openlag i denna Tour/Serie.....

Varför finns Necromantic och Khemri lag med???? *oroad och en aning en brörd*
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 02:57 Reply with quote Back to top

De är för att dessa lag har blivt Open lag nu och ja skämtar inte,
DE har även blivit vissa förändringar i en del skills oxå, som "Piling On" är en Armor reroll nu mera....

Så då är dessa lag inte lika farliga om du tänkte på tex 4 st Piling On Mumier Wink
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 09:36 Reply with quote Back to top

MrDrill har talat - och han haver talat sanning. Svenska Ligan är en liga som spelar enligt Living Rule Book (fumbbl's tolkning av LRB iaf) - detta innebär att från och med senaste regeluppdateringen (ett par veckor tillbaka) så finns det fler officiella lag (Khemri, Nurgle, Elf, Necromantic). Dessutom har Wild Animal, Pro, PO och HypnoGaze ändrats, lag som får använda Ogre's har begränsats, Undead får bara ha två Wights, dvärgarna kan hyra en rune smith istället för alchemist, halflings får en gratis master chef... tror det var allt.
Vill ni veta exakt vad som ändrats hittar ni dessa här: Rules Review
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post 16 Posted: Dec 10, 2003 - 11:06 Reply with quote Back to top

En fråga angående redan befintliga undead-lag. Kör man vidare med de 4 wights (om man nu har så många) till dess att de dör bort eller vad är tanken?
Drygast



Joined: Sep 13, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 11:13 Reply with quote Back to top

Men nya Armour rerollen på piling on tycker jag är bättre nu, även om den va bra förut med...

Ajja upp till var o en o tycka... *suck* Jag som ville spela Rotters.... anamma o regera!
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 11:58 Reply with quote Back to top

Så är reglerna på fumbbl.com... så det var väl så jag hade tänkt mig köra i Svenska Ligan också. Om det blir en folkstorm mot detta så får vi diskuterad lösningar. Det är inte så många lag som påverkas av wight-begränsningen, värre är det med ogres... Skriv och säg vad ni tycker.

_________________
"I love this show!!!" - Gir
farung



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 12:23 Reply with quote Back to top

Äh.. Det är väl inte så jävla noga, frågan om man förlorar en spelare i BB är inte OM utan NÄR, så det jämnar ut sig i längden, dessutom kan man inte tvinga folk att t.ex retira en spelare värd 110000 då har han ju tvingats skapa ett lag under helt andra förutsättningar än andra, tycker iaf jag vore jävligt trist....

_________________
Amo locus!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 14:18 Reply with quote Back to top

Necromantic har ju blivit klart klenare i rules reviewen. Varulvarna kan iofs fortfarande kötta sig igenom ett halvt alvlag på en match, men alverna ligger i KO-boxen istället för på kyrkogården. Dessutom har de dragit ner till två wights, så basharförmågan är sänkt där också. Jag tycker att de är ett hyggligt balanserat lag numera, men om man tycker att de är för hemska så får man väl gå ut på vargjakt i början av matchen.

Vad gäller att folk får ha kvar övertaliga positionsspelare (inklusive ogres) i sina lag tills de dör kan jag bara säga "helt rätt". Betydligt bättre än att de ska behöva dumpa inkörda spelare. Eftersom det här ändå är en flersäsongsliga så blir inte alla divisioner mellan helt jämna lag. Attans osis för dem som drabbas. Det är ju ändå ett övergående problem, men tycker man inte så kan man ju se till att problemet går över fortare...
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 14:39 Reply with quote Back to top

Och om PO - nu är den jämförelsevis bättre för klenare spelare, men för stora spelare är den klart sämre:

Chans att lyckas med armour roll mot en försvarare med AV8:
Kille med str 2 - förr: 58%, nu: 48%
Kille med str 5 - förr: 92%, nu: 48%

Dvs. mindre bra för alla (utom försvararna...) men mest dåligt för dödsmördarmaskinerna. En bra förändring, tycker jag. PO var alltför bra på stora killar innan.
Boogieman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 10, 2003 - 23:27 Reply with quote Back to top

Hittar inte min serie - allsvenskan västra...
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Dec 11, 2003 - 01:56 Reply with quote Back to top

Boogieman wrote:
Hittar inte min serie - allsvenskan västra...


Jag blev lite förvånad också över att den saknades, men den kanske inte är upplagd än för att gynnarna i seriefinalen måste spela färdig först?
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 11, 2003 - 08:43 Reply with quote Back to top

Alldeles riktigt! Allsvenskan västra kommer att läggas upp så fort finalen från säsong II är färdigspelad. Givetvis innebär den tidsförlust som blir resultatet av detta faktum att speciell hänsyn kommer tas för de matcher som inte kan spelas än.

För övrigt har det nu spelats en match per (upplagd) division... förutom i div 1 östra. Bra att det börjat komma igång!

_________________
"I love this show!!!" - Gir
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 11, 2003 - 16:43 Reply with quote Back to top

Då var det äntligen dags för finalen för säsong 2.
Grönskinnen från <b>Ekerö Saints</b> möter dom hårdförda dvärgarna i <b>Pennybridge Kneesmashers</b>.

Matchen är preliminärt satt till att spelas på söndag morgon kl 10.00. Beroende på publik, trafikstörningar o sömnbehov kan tiden skjutas något men final blir det.

Allt tyder på att det kommer att bli en jämn, välspelad match. Efter att dom två tidigare mötena mellan lagen slutat oavgjorda e det nu dags å avgöra vem som egentligen e bäst när det verkligen gäller!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Dec 12, 2003 - 00:15 Reply with quote Back to top

När är det okej att börja spela nästa omgångs matcher? Är det direkt när båda lagen är svartmarkerade för att de spelat sina tidigare matcher, eller måste matchen spelas den angivna veckan?
Mordachai



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 12, 2003 - 01:36 Reply with quote Back to top

Det är mer än ok att spela matcher före schemat... det underlättar för alla parter. Eftersom det är en schemalagd liga så har när en match spelas ingen som helst betydelse så länge den följer schemat. Så - go ahead - spela för allt vad ni är värda!

Dessutom! Det är nu officiellt så att Indûr är medansvarig för ligan. Han kommer att handha Division 1 och Division 3. Detta innebär att om det är några problem i dessa divisioner, eller ni vill meddela att ni inte kan spela någon vecka är det honom ni ska prata med.

Observera att jag har hand om Allsvenskan och Division 2, Indûr har hand om Div. 1 och 3.

Skälet till denna uppdelning är att jag inte ska behöva göra allt själv, samt att jag inte ska vara ansvarig för min egen division.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic