27 coaches online • Server time: 02:41
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Vamps win another ma...goto Post 1150 - OWA TT Tourna...goto Post NBFL Season 32: The ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post 9 Posted: Jun 07, 2004 - 10:47 Reply with quote Back to top

Jag räknade just till 13 ospelade matcher av 30 i omgång 3. Sju av dem i de två högsta divisionerna där jag inbillade mig att de mest dedikerade coacherna fanns.

Snälla säg att fumbbl var nere när uppsamlingsheatet skulle varit igår och att ligan inte gått och självdött.
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 11:07 Reply with quote Back to top

Ligan självdör aldrig!

Blasphemy!

Däremot har du helt rätt i att det var väldigt lågt deltagande senaste veckan. Får hoppas att det berodde på att fumbbl var lite skakigt

/boobis
Taffanyr



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 12:50 Reply with quote Back to top

Ibland finns det omständigheter till varför en match inte blir spelad men 13 av 30 är lite för många.
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 15:16 Reply with quote Back to top

Reglerna för hur man blir utesluten ur ligan är otydliga så som de är formulerade på gruppsidan. Jag vill dock föreslå att en hård attityd tillämpas mot struliga coacher. 1 Missad match utan att vettiga förklaring levererats senast 23.59 dagen efter deadline = Uteslutning ur ligan. En sådan policy kan visserligen ställa till problem mitt i en säsong men på sikt får vi en bättre liga.

Nolltollerans mot strul !
emil_frojd



Joined: Jan 29, 2004

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 15:57 Reply with quote Back to top

Jag håller emd Henrik_h.
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 16:58 Reply with quote Back to top

Enda problem jag vbrukar ha att få matcher spelade är den vecka jag jobbar kväll, vissa coacher verka inte spelvilliga efter kl22 av någon anledning :-/

Har spelat 2 av matcherna denna säsongen på en måndag.
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 18:01 Reply with quote Back to top

Det är i min bok en vettig förklaring. Jag har inget emot att coacher med synnerliga skäl (så som udda arbetstider) spelar sina matcher lite försent. Det är de coacher som inte spelar sina matcher och som inte bryr sig om att konktakta divisionsansvariga som jag vill bli av med.

Den stora behållningen för mig med att spela i en liga är att varje match räknas. I vanligt spel i ranked så spelar man ofta taktiskt och tar inga risker med laget efter som det inte spelar så stor roll om man vinner eller inte. I ranked så är det viktigast att hålla spelarna vid liv och bygga upp laget till bättre skills. I en liga som SL däremot så är varje match viktig om man vill bli uppflyttad / undvika nerflyttning vilket medför att jag spelar på ett helt annat sätt. I SL så har det t.ex flera gånger hänt att jag tagit apotekaren för att hindra att en bra spelare, som är i position att avgöra matchen, blir BH. Något jag aldrig skulle göra i Ranked.

Den här känslan av att varje match är viktig förstörs helt när strulcoacher struntar i sina matcher. I förra säsongen så spelade jag i div 3 och där blev det så att lagen som kom 1:a-3:a blev uppflyttade automatiskt och att det var laget som kom 4 som fick kvala för uppflyttning och att ingen blev nerflyttad. Detta efter som det försvunnit en massa coacher högre upp i systemet.

Kort sagt. försvinnande coacher förstör känslan av att varje match är viktig och utan den känslan kan jag lika bra spela i Ranked i stället.


.
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 19:17 Reply with quote Back to top

Jag förstår vad du menar "Henrik H".
Jag håller med dig till fullo, jag hoppas bara att du stannar kvar och ger allting en chans till.

Den här säsongen har varit väldigt strulig.
Håll ut tills nästa säsong iallfall och hoppas på att allt funkar mycket bättre då.
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 20:04 Reply with quote Back to top

Jo jag stannar i alla fall en säsong till. Låt mig komma med ett förslag. Inbyten från bondeligan borde placeras i samma division som det laget som byttes ut spelade i. Det skulle minska de "oförtjänta" uppflyttningarna en del efter som det skulle bli färre hål. Dessutom känns det rätt att man ska få stanna kvar i den division man kämpat sig upp till även om man byter lag. (oftast byter man nämligen lag för att ens gamla lag blivit slaget sönder och samman)
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 21:43 Reply with quote Back to top

Nu har jag spelat klart den sista matchen i min grupp och jag har VUNNIT division 4 västra!
Skäms på er alla som inte är lika duktiga som vi varit. Wink

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 07, 2004 - 21:46 Reply with quote Back to top

Det stämmer. Grattis Smile

/boobis
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2004 - 03:50 Reply with quote Back to top

Tack. Men fansen verkar inte fatta hur spännande och kaotiskt mitt lag är, jag är nere i fem i FF nu! bläääää.

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
malitrius



Joined: Sep 07, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2004 - 12:22 Reply with quote Back to top

Är det ett officielt sommarlov nu? Inte ens de som sköter ligan verkar behöva spela sina matcher just
nu.

Malitrius - Coach för Jämtlands Änglar som gör sin sämsta säsong någonsin.
rydis



Joined: Oct 19, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2004 - 20:02 Reply with quote Back to top

Tinkywinky: Det är inte så värst lätt att få spelat några matcher när det tar någon månad att få upp ett spelschema, och det bara innehåller en match. Möjligheten till någon som helst framförhållning eller planering faller liksom bort, litegrand.
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 13, 2004 - 20:07 Reply with quote Back to top

rydis det kommer bli en match i veckan, och eftersom jag kommer vara väldigt hård på deadlines (1 match per vecka, wo efter uppsamlingen varje söndag) så kommer det nog bli lättare att planera sina matcher än för i vissa andra divisioner
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic