34 coaches online • Server time: 09:46
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post Jump up on a tree?goto Post Gnome Roster - how a...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Erik



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 20:31 Reply with quote Back to top

Fejd wrote:
Sommaruppehåll e väl inget vidare alternativ. Jag har 2 förslag på hur det kan lösas om man vill fortsätt spela över sommaren, vilket jag vill.

1. Längre DLs. 2 veckor per match under juli o början på augusti. Om man inte e på långsemester så bör man inte ha några problem å lira sin match å även om man e det så kan man nog utan problem spendera en timme eller två av semestern på ett internetcafé.

2. En KO cup under sommaren. ala Svenska cupen. Anmäl ditt lag till lämplig administrator som håller i turneringen å kör denna under normal takt under sommaren.

Personligen tycker jag att det vore trevligast med alternativ 2 för lite omväxling. Smile
Quote:

2. En KO cup under sommaren. ala Svenska cupen. Anmäl ditt lag till lämplig administrator som håller i turneringen å kör denna under normal takt under sommaren.

Personligen tycker jag att det vore trevligast med alternativ 2 för lite omväxling.

Låter som en lysande Idé!!!
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 20:54 Reply with quote Back to top

Många quotes där Smile. Jag tycker också det låter grymt skoj. Vi får se med mordachai när han dyker upp igen
Marley



Joined: Aug 03, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 22:16 Reply with quote Back to top

Om ligan ska fortsätta över sommaren tycker jag nog ändå vi kör på som vanligt. Fast med 2-veckors omgångar istället.
Revener



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 22:44 Reply with quote Back to top

sommar cup låter bra, försvann nämligen en del folk i november/december när Cpt.Mofo började balla ur och ingeting hände..............
MrDrill



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 16, 2004 - 22:46 Reply with quote Back to top

Hoppas bara att Mordachai inte gör en Cpt.Mofo
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Jun 19, 2004 - 20:37 Reply with quote Back to top

Nu börjar det dra ihop sig inför morgondagens sista deadline för säsongen.

I västerallsvenskan är slutspelsplatserna redan klara, och i sista omgången gör Livdragonerna och Necrophilia United upp om vem som ska slippa möta Ekerö i semifinal. De övriga fyra spelar om vem som ska slippa nerflyttning. Ingen går säker, men Terminerarna och skåningarna har lite bättre utgångsläge än de övriga.

I öster har helgonen krossat nästan allt motstånd, och är klara seriesegrare. UFC är tvåa i gruppen. Navelpeters och Jets gör upp om vem som åker ner i ettan, men Patriots kan inte känna sig säkra än, utan riskerar att få kvala.

Västerettan är nästan klar, med Årsta Princes upp och Runda Bordet på kval uppåt redan innan de spelat sin sista match. EHF åker ner, och Södereliten får kvala. Mjölnirs Thunder kan hoppa upp till tredje plats med vinst i sista matchen, men egentligen är matchen tämligen betydelselös.

Österettan är lite öppnare, och släpar lite efter. Stampen Staggers är redan klara för avancemang, och Boliden Miners ser ut att få nöja sig med fjärdeplatsen i serien. Matchen mellan Elfs IF och Karlskrona AIF blir helt avgörande för vem som får chansen att kvala uppåt.

Västertvåan har bara en match kvar, men den är helt betydelselös. Lowriders går upp och Namboth kvalar uppåt. Elyriel Saints trillar ur i botten och Ludicruz får kvala för att rädda sig kvar.

Östertvåan däremot är en öppen historia, även om Ronneby BK redan vunnit serien. Tre lag kämpar om andraplatsen i serien, men ingen av dem kan heller vara säkra på att slippa kvala neråt. Med en vinst kan Vintertullen förmodligen slippa kvala för att klara sig kvar, men de möter Sillstrypers som är piskade att vinna för att inte spela i trean nästa säsong!

Västertrean har plågats av många WO, och är fortfarande helt öppen även om Glada Barn ligger bra till. Dansar med svansar kan ta sig till serieseger, men spelar med reducerat manskap och möter två av de starkare lagen i ligan i sina sista matcher.

I Östertrean är det i princip färdigspelat. Evinnerlig går upp på klara 13 poäng, och det ser ut som om Mousecreteers kommer att knipa kvalplatsen uppåt. Avgrunden ser ut att bli tvingade till kval för att stanna kvar.

Västerfyran är också nästan färdigspelad. Växjö Bolltrillare spelar i trean nästa säsong, och Hladir's Blitzers kvalar dit. I sista matchen måste Outstanding vinna en svår drabbning mot Top Hats för att inte åka ner en division. Top Hats klarar sig kvar i fyran med oavgjort eller bättre, och i så fall får Svart Lust kvala.

Österfyran har drabbats av många WO, men nu återstår bara två matcher. Matchen mellan Falu Fighters och GBG Globetrodders kan bli en riktig rysare - FF behöver vinna för att nå seriesegern, medan Globetrodders kan knipa kvalplatsen uppåt om de vinner. Vid oavgjort blir Fighters tvåa efter Krimstone Krushers.

Vi hoppas på bra spel i de sista matcherna, och ser fram emot slutspelet!
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 19, 2004 - 20:54 Reply with quote Back to top

Gå även in i den här tråden och rösta

http://fumbbl.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2936

/boobis
spelledaren



Joined: Mar 06, 2004

Post   Posted: Jun 19, 2004 - 21:16 Reply with quote Back to top

Vi i Evinnerlig ser fram emot division 2, och att vinna den också. Något annat är väl inte tänkbart?

_________________
FUMBBL!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Jun 23, 2004 - 00:43 Reply with quote Back to top

Nu är SL-säsongen nästan till ända, och det är nu klart vilka som har kvalificerat sig till slutspelet. I österallsvenskan röjde Ekerö Saints ordentligt och vann på 13 poäng före Legends of UFC på 10. I väster var det jämnare och efter en oavgjord säsongsfinal stod det klart att Necrophilia United vann serien på bättre målskillnad före Livdragonerna. Vi gratulerar dem alla och önskar dem lycka till i slutspelet!

Mellansäsongsmatcher och kvalspel kommer att komma snarast möjligt.
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 23, 2004 - 21:37 Reply with quote Back to top

När gör vi inbyten från bondeligan ? Trotts en stark avslutning på säsongen (mina norse gick. 2-1, 2-2, 2-2 i sina tre sista matcher trotts att de låg under med 40-60 TS i var och en av de sista tre matcherna) så är det dags för de ärrade veteranerna i Mjölnirs Thunder att flytta över till seniorligan eftersom alldeles förmånga spelare förlorats under säsongen. (På mina tre första matcher blev jag av med 1 minotaur, 2 blitzers och 2 linemen)
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 23, 2004 - 23:20 Reply with quote Back to top

Allt vi kan säga just nu är att ni kommer att få möjlighet att byta från bondeligan _innan_ nästa omgång börjar oavsett om det blir sommarKup eller en ny säsong. Vi kommer med mer information snart ...

Jag kan kanske passa på att hinta om att vi har en överraskning eller två också. Den som väntar på något gott
Henrik_H



Joined: Feb 05, 2004

Post   Posted: Jun 24, 2004 - 00:30 Reply with quote Back to top

Bra, att jag frågade berodde på att vi i förra säsongen bytte före mellansäsongsmatcherna.

PS Vem är ny huvudansvarig för ligan ? (För jag antar att Mordekai abidkerat ?)
boobis



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 24, 2004 - 10:51 Reply with quote Back to top

Nej mordachai är fortfarande huvudansvarig för ligan. När vi vet mer så berättar vi det. Jag lovar.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jul 02, 2004 - 12:55 Reply with quote Back to top

För dom som är intresserade av att se finalen i årets slutspel live så kommer den att spelas på söndag kväll, efter EM finalen. Tiden för starten på spektaklet e således något flytande men det ska väl förhoppningsvis inte orsaka några problem för våra icke betalande fans.. Smile
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Jul 02, 2004 - 14:14 Reply with quote Back to top

Fejd wrote:
För dom som är intresserade av att se finalen i årets slutspel live så kommer den att spelas på söndag kväll, efter EM finalen. Tiden för starten på spektaklet e således något flytande men det ska väl förhoppningsvis inte orsaka några problem för våra icke betalande fans.. Smile


Den som hostar får gärna se till att bygga lite extra läktare till nästa match, för vi var en del missnöjda supporters som fick satsa på att trasha stan utanför arenan istället för att njuta av senaste semifinalen.

(Standard är att tillåta bara fem spectators, och det är lite väl lite. Jag brukar köra 15 som standard, och i såna här fall kan ni gott sätta upp det lite högre än så.)
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic