26 coaches online • Server time: 09:11
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Problem to organize ...goto Post Updated star player ...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 12:30 Reply with quote Back to top

Bra poäng med foulandet från Fejd. Fast i normala fall blir det ju inte riktigt lika mycket cas från foulande som i er match ( såg den). Men om jag inte minns fel så slutade foul sessionen mellan er oavgjort i antal cas infliktade ( 2 foul-cas var om jag inte minns fel ).
Och jag tror inte att foul-cas kommer ha en väldigt stor roll i totalt antal cas, om inte någon helt spårar ur och kör massaker stilen.
För min del tycker jag att man bör ändra på foulandet i sig, vilket just nu är för bra med möjlighet av assist, en tanle vore ju ifall de slog en IGMY för alla spelare som hjälpte till då skulle man kanske se mindre av gangbangs på spelare.
En annan sak på ämnet är att "Get the ref" bara borde gälla till nästa kickoff, vilket de flesta andra så bra saker gör.

Jag håller även till viss del med dig Fejd gällande TD´s gjorda.
Fast det är en väldig skillnad på attt göra TD´s på 2 turns med de olika lagen.
Om man inte har ett snabbt lag, eller speciellt med ag 4 så kan det bli mycket svårare att göra TD´s snabbt om man möter någon som vet vad de gör.

Ett Elf/Skaven lag är svåra att stoppa från att göra TD´s ändå ifall deras coach har koll på taktiken, då de betydligt högre förmåga på fler spelare att hantera boll och dodga är det mycket svårare att hindra dem.

De andra lagen går lättare att " stänga" in och kan saktas ner betydligt, vilket leder till färre TD´s om man inte vill ta massa risker.

Om man däremot har ett Skaven/ Elf team och möter en taktiskt underlägsen motståndare kan man väldigt lätt ( under förutsätting att inte tärningarna helt freakar ut och inte alls följer statistiken, det händer ju ibland) öka på sin TD diff med väldigt mycket, på relativt säkert sätt då man med en eller två 2+ rolls sätter en TD på 2 turns. Dvs att TD diffen oftast kommer att vara högre hos dessa lag.

Men som sagt kan jag till viss del hålla med om att inte cas kanske inte är någon bra mätare vid oavgjort, det var mer en tanke för att inte bara premiera Ag 4 lagen. som i de allra flesta fallen kommer att ha den bästa TD differansen som default.

Och sedan har vi problemet med concedade matcher, här har du ju helt rätt i att om matchen concedas tidigt kommer det att påverka TD diffen ( man vinner ju med 1-0 , så plus ett får man). Men hindras från att utöka den.
Det här är jag inte riktigt säker på vad man skall göra åt.
Några andra förslag någon?
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 13:19 Reply with quote Back to top

Hmm. Jag har inte varit här på ett lite tag ser jag. Men jag tycker att Fudges grund tanke är mycket bra och vill gärna hålla fast vid den. (Med vissa modifieringar från Fejd osv.) Det blir hursomhelst väldigt svårt att göra det helt "rättvist".

Min åsikt är att Cas inte ska ha med det att göra. Det är bara en bonus i spelet. Vidare tycker jag att man max ska få 3p för TD gjorda/match. Det är nåt som alla lag med lite självaktning ska klara om man spelar och inte stallar eller bara ägnar sig åt att slåss. Dessutom tycker jag man ska främja spelande lag framför bash lag.

1. Poäng.
2. Inbördes möte.
3. Minst antal förluster.
4. Flest vunna matcher.
5. Minst antal insläppta Td´s.
6. TD´s för (max 3TDs/match räknas)
7. Slantsingling.

(Detta är min åsikt utan att tänka på mig själv. Jag kommer att komma sist eller i bästa fall 3a i min grupp, och har ingen aning om vem jag får möta så.)

_________________
Never drive faster then your angels can fly.
DropDeadFred



Joined: Mar 05, 2004

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 13:33 Reply with quote Back to top

kottebulle...

thats my 2cents

_________________
Sk8bcn is unhappy with my sig so i have changed it to this
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 13:51 Reply with quote Back to top

som det gått för mig hittills i ligan så tycker jag snarare att man borde premiera saker som mest och flest spelarbiografier om det skulle råka vara lika rent poängmässigt. Mr. Green
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 13:58 Reply with quote Back to top

En ide även det, då det skulle primera mer bios för lag och spelare.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 14:16 Reply with quote Back to top

Gatts wrote:
som det gått för mig hittills i ligan så tycker jag snarare att man borde premiera saker som mest och flest spelarbiografier om det skulle råka vara lika rent poängmässigt. Mr. Green

Poäng...

Även om det kan vara mycket svårbedömt, så tycker jag du har en mycket bra poäng. Men då ska inte hänga på hur bra man skriver eller hur mycket, utan ATT man skriver och försöker, alla är vi ju olika bra på det.

Men att det finns bios om laget och spelarna, samt matchrapporter borde vara ett kriterium.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 14:41 Reply with quote Back to top

Det e klart att AG4 lagen har det enklare å göra mål, i början... Men i en längre serie där du inte får välja vilka du spelar emot själv så blir dom lätt nernötta och börjar få problem med att vinna sina matcher.. Kolla bara på SL där det under 8 slutspel (6 säsonger o 2 kupper) bara korats 1 ag4 vinnare. Så länge man kan vinna sina matcher så gör det inget om motståndet drar ifrån lite i början. Ligger du under med 2-0 efter första halvlek mot ett alvlag som du har decimerat till halv styrka så kan man förhållandevis enkelt kvittera eller till och med vinna med dom flesta lag som har några ag3 spelare (dvs alla lag utom Khemri).

Ang bios poäng så e väl det ett krav på att det ska finnas och därför ska man inte få bonuspoäng för det. Kan dock mycket väl tänka mig att dela ut minuspoäng till lag som inte har det...

Annars tycker jag att det senast föreslagna tiebreaker systemet ser bra ut. Premierar spel och gör varje match viktig för din placering. Å kan du inte göra många TDs så till å vinna dina matcher istället. svårt å inte vinna sin grupp med 3 vinster på 3 matcher. Smile
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 16:39 Reply with quote Back to top

Jag tror inte de menade bonus poäng, utan snarare ifall 2 spelare var på samma poäng och de övriga kriterierna gåtts igenom, så primeras det lag som har bios för lag samt alla spelare framför det lag som inte har. Eller iaf så var det så jag menade.

Och gällande att vissa lag har svårare att klara sig hela genom turneringar så kan ju det klart vara fallet att det beror mycket på om man har otur med skador eller inte, och ja ag 4 lagen har oftast det svårare med skador än mer bashiga lag.
Fast tex DE och HE har ju även de av 8 som grund och vad jag har sett kan klara sig mot skador alldeles utmärkt ( ja det är klart det finns undantags fall, speciellt om man möter lag som är gjorda för att förstöra andra lag ).
Kollade up Svenska ligan som du refererade till, jag har inte följt den på länge så jag kollade igenom den lite och endast 13 av 64 lag var så kallade AG 4 lag ( vi får komma up med något klatchigare namn på denna grupp Wink.

Även detta borde kunna vara en anledning till varför de är underrepresenterade i toppen. Sedan vet jag ingenting om vilka coacher som spelar vad vilket självfallet även det spelar en enorm roll när vinnarna koras.

Men iaf så pratade jag inte om mig själv när jag i tidigare post gick igenom min åsikt utan tänkte snarare på de olika typrna av lags bas potential, och att komma fram till ett jämnt sätt att bedöma oavgjorda fall oavsett vem det gäller.
Men då jag inte haft något Ag 4 lag med i en turnering som varat någon längre stund, så får jag lita på Fejd som jag vet har haft det. Smile

Sen har vi ju bara en coach med ett AG 4 lag i turneringen så det är väl ingen större ide att bråka om det. Försöker bara en gång för alla komma fram till ett bra system då detta är ett dilemma i varje turnering.
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 17:29 Reply with quote Back to top

Fudge wrote:
Jag tror inte de menade bonus poäng, utan snarare ifall 2 spelare var på samma poäng och de övriga kriterierna gåtts igenom, så primeras det lag som har bios för lag samt alla spelare framför det lag som inte har. Eller iaf så var det så jag menade.


Poäng...

Det är en bra ide tycker jag. Very Happy

Isf blir det;
1. Poäng.
2. Inbördes möte.
3. Minst antal förluster.
4. Flest vunna matcher.
5. Minst antal insläppta Td´s.
6. TD´s för (max 3TDs/match räknas)
7. Bios och bakgrund, samt match rapporter
8. Slantsingling.
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 18:57 Reply with quote Back to top

Fick just ett PM där det stod att nästkommande sidning var hemligt, gissar att alla har fått ett. Men rätta mig om jag har fel då ni i början svarade på Fejds fråga hur det går till och där vinnaren i 1:an möter 4:an i tvåan osv.. det hela står på första sidan i det här forumet???? Har jag missförstått allt eller?
Cyco



Joined: Nov 30, 2003

Post   Posted: Oct 25, 2004 - 19:29 Reply with quote Back to top

Fudge wrote:
Fick just ett PM där det stod att nästkommande sidning var hemligt, gissar att alla har fått ett. Men rätta mig om jag har fel då ni i början svarade på Fejds fråga hur det går till och där vinnaren i 1:an möter 4:an i tvåan osv.. det hela står på första sidan i det här forumet???? Har jag missförstått allt eller?


Rättelse; Vi har ett schema där det är bestämt vem som möter vem, beroende på hur man kommer i sin grupp.

1orna kommer att möta 4orna i andra grupper och 2orna kommer att möta 3orna i andra grupper. Vilken grupp man möter är inte offentligt än.

Men hur det blir det när matcherna är färdigspelade och hur man skiljer lag med samma poäng åt.

Men jag är glad att du är så uppmärksam Fudge. Very Happy

Sorry om jag var otydlig, jag hade dessutom glömt det inlägget. Embarassed
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Oct 28, 2004 - 11:11 Reply with quote Back to top

Jag fick...för ett par dagar sedan...ett PM från Fudge.

"Klanen Kräver!!!"

Ohoh tänkte jag. Nu har jag missat något rejält på något ställe, men så var icke fallet. Det hela var ett önskemål från orchernas klanledare...som tydligen är läs och skrivkunning Twisted Evil ...att Ereb ligan skulle ha en "tidning". Eller iaf något blad där roliga kommentarer om matcher, matchrapporter, matchåskådares kommentarer m.m. samlas. Jag tycker det här är en finfin idé och önskar att jag själv hade tid nog över att driva detta vidare. Just nu har jag dock knappt tid att spela mina matcher(håller på att flytta ihop med tjejen vilket, otroooligt men sant, kommer leda till mer möjlig matchtid för mig Very Happy )

Så för att sammanfatta det hela...vill någon driva ett "blad" där vi kan haka in matchrapporter etc?

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Idolen



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Oct 28, 2004 - 13:58 Reply with quote Back to top

Just nu har jag dock knappt tid att spela mina matcher(håller på att flytta ihop med tjejen vilket, otroooligt men sant, kommer leda till mer möjlig matchtid för mig Very Happy )

Oj oj oj, Ludicruz är ett bättre nickname än du kan föreställa dig........

Ludicruz blev inte quotad, men ni förstår nog vad jag menar. Annars fattar ni när ni flyttar ihop med ett kvinns....
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Fudge



Joined: Sep 29, 2003

Post   Posted: Oct 28, 2004 - 14:02 Reply with quote Back to top

Smile kul att höra att du verkade tycka att idean var kul. Försökte skriva den lite i orchanda, då jag trodde du skulle gilla detta.
Även jag har svårt med tid då tentor och annat är anstående inom kort framtid.
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Oct 30, 2004 - 10:56 Reply with quote Back to top

Ligan har stött på patrull!

Nittistrands burk har rasat vilket inneburit att vi inte kunnat lira våran match hittills. Iaf skrev han så i ett PM till mig för några dagar sen. Jag vill spela matchen och han lovade att höra av sig iom att han fått ordning på grejerna igen. Nu kommer dock det jobbiga...idag(lördag) hinner jag inte spela ngn match för jag ska på 30-årsfest m.m sen morgon drar jag bort tills på tisdag em. Mao hinner vi inte lira våran match innan DL.

Detta innebär att ligan kommer att halta för första ggn. Eftersom jag har tagit på mig att hjälpa till med ligan kommer jag även vägra Twisted Evil att det blir WO på direkten och väljer att avvakta ytterligare ngn dag efter satt DL och min hemkomst på Nittistrands burk innan det är dags att få WO. Jag vill ju helst se att alla matcher spelas Very Happy och hoppas att alla har överseende med detta.
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic