52 coaches online • Server time: 12:56
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnomes are trashgoto Post Cindy is back?goto Post ramchop takes on the...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: Jun 06, 2005 - 18:19 Reply with quote Back to top

En annan sak. Jag gillar slutspelet. Rör inte vårat slutspel Smile. Inte för att jag själv tagit mig dit ännu men ändå. Det är ngt de flesta ser fram emot...att få vara med och göra upp och total-segern. Smile

Sen för att ge mig på ngn annan än razta...eller...nej jag har ingen annan?? Smile

Skippa begräningarna på bashisga skills då...men inför max 1 DP. Att alla lag har olika spelstil respekterar jag...men de coacher som för detta till överdrift respekterar jag inte.

Visst jublas det i publiken när det splattrar blod på planen...men den coach som åstadkom skadan behöver ju inte direkt jubla och vara skadeglad. Inte för att jag förespråkar "sry...var inte meningen" när en lagkram med 5 man hjälper till DP'n med sparken på ag6 catchern...utan lite respekt kanske. Håna inte...var hellre tyst. Jubla hur mkt du vill hemma...men du behöver inte sprida din skadeglädje i klienten. Alla vet ändå att du njöt av att det blev en SI+niggling...

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
spelledaren



Joined: Mar 06, 2004

Post   Posted: Jun 06, 2005 - 18:20 Reply with quote Back to top

Max 2 DP låter bättre för mig, en spelare är ofta borta. Då får man inte ha den skillen på plan alls helt plötsligt.

_________________
FUMBBL!
Casper



Joined: Feb 02, 2004

Post   Posted: Jun 06, 2005 - 21:58 Reply with quote Back to top

Ja, klart vi ska ha slutspel. Det är ju riktigt spännande och passar bra. Egentligen vore det ju mer rättvist med en lång liga a lá allsvenskan i fotboll utan slutspel eftersom turen skulle jämna ut sig mer då, men det blir aningen långa säsonger och segt då.

Sen är det klart man ska vara respektfull mot sin motståndare i chatten. Men jag har inte haft nåt problem med det i mina 5 säsonger i SL så vet inte hur vanligt det är att folk är ohövliga.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Jun 06, 2005 - 22:19 Reply with quote Back to top

För att ge Ludicruz någon annan att ge sej på så funderar jag allvarligt på att börja trashtalka min nästa motståndares lag inför matcherna. för att höja temperaturen och för att det verkar så roligt när dom som spelar stable gör det. Fast för att inte bli för illa omtyckt tänkte jag höra om någon skulle ta illa upp först. sen kan jag verkligen hålla med om att det är dålig form att vara oartig i chatten under match. fast dels har jag nog aldrig råkat ut för det och dels kan jag nog tycka att det är kuligare med nån som blir glad och delar med sej än nån som är helt tyst, vilket ju inte är alls samma sak som att håna. mina små casdanser kan ni ju hursomhelst inte ta ifrån mej.
sen börjar 1 eller max 2 DP låta som en rätt vettig begränsning. men andra begränsningar kanske är att ta i. små steg är väl oftast bättre om vi har ngt som nästan funkar?

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 04:31 Reply with quote Back to top

Visst. Stars e kul, men bara om du har dom i ditt lag. I stort sett alla stars över str3 är tokigt brutna och rubbar spelbalansen nått fruktansvärt. Jag tycker personligen att det är anledning nog att stryka dem. Att de dessutom sänker din TR när du hyr en gör det ännu sämre. Jag gillar dom inducement regler som finns i vault editionen å de sätt som dessa löser stars frågan på men det nuvarande systemet är helkasst. Baserat på detta borde vi banna stars tills vault reglerna införs på fumbbl...
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 04:54 Reply with quote Back to top

Ludicruz:
Jag tycker att det är en helt fantastisk stämning i SL. Det finns väl ingen som hånar sin motståndare? Om Razta varit en dryg jävel som betedde sig på det viset skulle man förstås tycka illa om honom men så är det ju inte. Nu önskar man bara att hans lag inte fanns. =)
Vissa av oss gnäller när vi har otur men det är väl ingen som är otrevlig?

Det blir mycket slump med slutspelen men jag tycker ändå att de är roliga att ha, det gör att fler lag än de med megahög TR har chans på guldet. Jag gillar att vi har fått större stabilitet i ligan nu också så att kvalen faktiskt betyder något.

2 dp säger du stonewall... Tja det skulle bara påverka de riktigt elaka lagen, fler än så behöver man i princip inte om man koncenterar sig på bollen.

En bra sak att tänka på när man vill införa sådana här regler är att fråga sig hur stora problemen är idag. Det går uppenbarligen att klara sig med mjukare lag i de övre divisionerna och även att vinna och det lär inte bli svårare när den ökade andelen springlag rör sig uppåt i divisionerna. Grundförutsättningen måste vara att ha så få husregler som möjligt. Jag tycker vi bör vara försiktiga med att införa drastiska ändringar. Det blir meta- verkningar av att införa sådana här förändringar eftersom lagen som har flera dp vid ändringen kommer att gynnas på samma sätt som alla farfars- big guys är en stor tillgång för alla utom Fejd. Smile Om vi ser till allsvenskan så är tre av de nya lagen för nästa säsong hybridlag. Det kunde ha varit ett alvlag också om inte Webbe varit en sådan tutte.
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 06:38 Reply with quote Back to top

Tinkywinky wrote:
Ludicruz:
Jag tycker att det är en helt fantastisk stämning i SL. Det finns väl ingen som hånar sin motståndare? Om Razta varit en dryg jävel som betedde sig på det viset skulle man förstås tycka illa om honom men så är det ju inte. Nu önskar man bara att hans lag inte fanns. =)
Vissa av oss gnäller när vi har otur men det är väl ingen som är otrevlig?


Stämningen i ligan har varit allt förrutom fantastisk ibland. Många gånger har snacket inför en match mot alver (bla mina, de inblandade behöver inte ens vara de som spelar i matchen) endast varit om hur många alver man vill se döda. Spelar ingen roll hur alvlaget ligger till i ligan, jag låg en gång på kvalplats för nerflyttning, motståndarna skulle ändå vinna divisionen. Det kan vara kul en enstaka gång men det har hänt så förbaskat många gånger att det inte är kul längre.
Odium_Khan



Joined: Dec 07, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 06:41 Reply with quote Back to top

Jag har nu läst hela debatten och kan hålla med om att max 1 DP/lag kunde vara ett vettigt alternativ till vad vi har idag. Kanske även inga stars under slutspelet. Håller dock med sista stycket i Tinkys senaste inlägg; om man väntar tillräckligt länge löser sig problemen ibland av sig själv.
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 07:47 Reply with quote Back to top

Quote:
Stämningen i ligan har varit allt förrutom fantastisk ibland. Många gånger har snacket inför en match mot alver (bla mina, de inblandade behöver inte ens vara de som spelar i matchen) endast varit om hur många alver man vill se döda.


Det som brukar locka fram folks blodtörst är lag med hög TR. Mjuka lag har större risk att drabbas av skador, kombinationen alvlag och hög tr gör att folk börjar diskutera döda spelare. Men upplever du det som att det är dålig stämning? Det är ju aldrig något personligt? Jag kan med ganska stor säkerhet säga att matchen folk skulle hoppas på mest cas i vore mellan Razta och Persu/Slanter.

Jag kom på en sak vad gäller respekt som Trick sade tidigare. Bantha klippte glatt hans ag5 wardancer i åttonde turen denna säsongen men jag kan garantera att det inte skulle kommit någon foul då om Trick varit nere på 10 spelare i laget. Med undantag av Razta tror jag inte att det är någon som gör sena foular mot redan skadade lag om man i praktiken har vunnit matchen. Det ligger en självreglering i det hela.

Jag kommer inte ihåg vem som sade det först men foulande behövs. Jag tycker det är jättebra att vi inte har några lag med fantasihög TR i SL. Jervis Johnsson själv såg det som ett så stort problem att det inte fanns något tak för utvecklingen att han införde aging och senare i vault ett fast tak (som han dock övertygats att modifiera). När lag rör sig över 240 tr behöver de nötas ned och utan dp-fouling skulle detta inte ske.

_________________
Do you play ranked and wonder where all the good coaches are? Are you also from Sweden? Then join the Swedish league!
persu235



Joined: Oct 26, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 08:19 Reply with quote Back to top

Ett problem med ett max tak av dp:s (ur dp hatarnas perspektiv) är att det finns en stor risk för att det totala antalet dp:s i ligan går upp. Vet man att man max kommer möte 2 dp:s i motståndarlaget så känns det trevligt att själv ha 2 dp:s för att "neutralisera" motståndarens. Idagsläget anser många,tror jag, att det inte är värt att deltaga i dpkriget iom att det finns lag med många dp-spelare och det går åt väl många spelare och lvl ups för att "neutralisera" dem.

Min åsikt är som alltid begränsningar är av ondo! Smile Klart att det vore skitkul med många cas i en match mellan mig och razta, det skulle kunan öppna upp för lite spännande matcher efteråt, och kunan påverka ligan en del. Jag har nog aldrig spelat så bra bloodbowl som den matchen då halva mitt lag missade matchen (bla beasten). Så om folk fick bort några av mina mördarmaskiner kanske jag skulle kunna vinna igen Smile
mattsve



Joined: Oct 20, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 08:57 Reply with quote Back to top

Tinkywinky wrote:

Det som brukar locka fram folks blodtörst är lag med hög TR. Mjuka lag har större risk att drabbas av skador, kombinationen alvlag och hög tr gör att folk börjar diskutera döda spelare. Men upplever du det som att det är dålig stämning? Det är ju aldrig något personligt? Jag kan med ganska stor säkerhet säga att matchen folk skulle hoppas på mest cas i vore mellan Razta och Persu/Slanter.


Inte bara disskutera, hoppas över döda spelare hos den som redan är vek, det kan vara jobbigt, framförallt om man sedan får skador i matchen och folk jublar. Alverna behöver inte ha haft mer TR utan man verkar bara ha tagit för givet att eftersom de är alver så kommer de att stiga skyhögt i TR, ändå så är det basharlag med hög tr/st som är majoritet idag.

Jag hoppas att de nya begränsningarna kommer att göra ett roligare klimat där alla inte är inställda på blod blod blod blod utan även på bra spel och mål.
harald



Joined: Dec 04, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 09:10 Reply with quote Back to top

Varför DP överhuvudtaget? DP och RSC är totalt brutna skills och kommer inte leva vidare då (tyvärr) vaultreglerna slängs i ansiktet på oss.
Tinkywinky



Joined: Aug 25, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 09:58 Reply with quote Back to top

harald wrote:
Varför DP överhuvudtaget? DP och RSC är totalt brutna skills och kommer inte leva vidare då (tyvärr) vaultreglerna slängs i ansiktet på oss.


För att utan dp är foulande helt meningslöst med IGMEOY och anledningen till att rsc tas bort i vault är att skademodifikationer blir kumulativa och +3 på injury vore alldeles för hemskt.
Fejd



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 11:56 Reply with quote Back to top

utan DP blir ju foulande takiskt på riktigt. Då måste du verkligen väga fördelarna mot nackdelarna tinky. Å så bör man slippa mycket av kvittnings foulandet oxå (i stil med det gör inget om jag blir utvisad för hans kille åker av banan oxå). 1 dp som maxgräns är bra, möjligtvis 0 dp som max om man inte tänker begränsa övriga skadeskills för mer taktiskt foulande...
SergeiBautin



Joined: Jul 15, 2004

Post   Posted: Jun 08, 2005 - 12:17 Reply with quote Back to top

Begränsningar eller icke, det är frågan... Är ju med i en liga där foulande är förbjudet helt och hållet, men det har ju också sina nackdelar. Då blir skills som MB, Pile On och jump up extremt populära t.ex. Inget gott som inte för något ont med sig, hur välmenande det än var från början. Personlig notering : har nu anmält ett nytt lag till Bondeligan. Orcher denna gång, tänkte att jag testar med hållbarhet istället! Smile

_________________
Do you know that every time someone uses the word 'fluff' instead of 'background', a kitten dies?
- gav thorpe
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic