63 coaches online • Server time: 19:59
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Gnome Roster - how a...goto Post Skittles' Centu...goto Post Gnomes are trash
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Webbe



Joined: Aug 13, 2003

Post   Posted: May 18, 2006 - 23:35 Reply with quote Back to top

Djur i Hatt klarade inte favorittrycket förra säsongen men nu när de var tippade 2-4 av de flesta så glänser de och har säkrat förstaplatsen i Allsvenskan östra redan efter fyra spelare omgångar. Nu väntar en för båda lagen resultatmässigt betydelselös men ändå mycket viktig match mot legenderna från UFC innan det bär av till slutspel.

FORZA Djur i Hatt!
Ludicruz



Joined: Jan 06, 2004

Post   Posted: May 25, 2006 - 02:23 Reply with quote Back to top

Hemma igen! Fy fan va kallt det är i Sverige.......

_________________
"Don't count on luck to win the game for you...but be certain of the fact...that lack of it will stop you from victory."
Jeppan



Joined: Nov 30, 2005

Post   Posted: May 29, 2006 - 08:29 Reply with quote Back to top

Jeppan wrote:
Division 2 Östra - Tips inför säsongen

En ganska ojämn liga där Farungs Orkar och Hogglas alver ser starka ut. De har kommit ner från högre divisioner och verkar laddade att ta steget tillbaka. Kampen om tredje-platsen kommer vara tuff.

6. Eater's of Dirt. Goblins är svårspelat och kan nog inte räkna med många poäng i serien.
5. Norgevisan. Ett starkt norselag (2 st +ST) som har kommit i en tuff serie. Får det tufft.
4. Vintertullen Warriors II. Ett något sargat Khemri-lag (3 mumier) som får inrikta sig på att först bygga upp en full mumie-besättning och sen vinna matcher.
3. Sodermalm Navelpeters. Ett tungt ork-lag som har alla möjligheter att lyckas men jag tror att dom får svårt ändå när motståndet är bashigare än vad dom själva är.
2. S.L.a.C.t. Ett relativt outvecklat Khemri-lag som har ett par stjärn-mumier som kan ställa till stora problem. Tricket blir att spela ett tight spel och vinna 2-1 serien igenom.
1. Rocker's United. Ett välutvecklat DE-lag som har ett par nigglare för mycket. Om Hogglas rensar i leden och bygger upp på nytt kan laget bli redo för de högre divisionerna. Jag tror att Hogglas, om han får iordning spelet, kan ta 5 raka vinster.

Väl mött!


Mitt tipp gick i spillror, på grund av att de båda khemri-lagen gick bättre än väntat! Mot allsvenskan!!! Very Happy
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: May 29, 2006 - 16:05 Reply with quote Back to top

Insanewillow lovade att han och BooAhl ska spela sin match klockan 8.00 imorgon. så en anledning att gå ur sängen tidigt alltså!
[edit] Grattis Boo! nu återstår bara att se hur dom högre matcherna sätter resultatet i SerXes - Rimmer för att få allsvenskan v färdigspelad. mitt tips ser ut att gå hem ganska bra, som det ser ut nu har jag iaf ettan och sexan på rätt plats.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Jun 01, 2006 - 13:56 Reply with quote Back to top

Utvärdering av säsongen som gick, Allsvenskan V:
6. Ljunga Kaupings gamlingar: som väntat fick rimmers alver det svårt. även om laget höll bättre än vad jag trodde så var det bara genom ospelade matcher dom plockade poäng. ett evigt malande och tre klara men ospektakulära förluster visade att orker kan tråka ihjäl alla lag. bristen på blodge gav nog en hel del, dock lyckades lagets stjärnblitzer slå in en hel massa cas under säsongen.
5. Riksdagen: säsongens besvikelse. hade otur i avgörande moment och fick dessutom dras med skador som minskade lagets prestationer. poängtappen mot både mej och SerXes gjorde att laget nu får kvala med ett något skadeskjutet lag. kan bli spännande men jag tror willows överlägsna rutin tar hem det efter lite trixande.
4. Lambohov Revolters: En ofantligt oturlig match mot SerXes ödlor var nog säsongens största besvikelse. annars spelade laget som väntat och så hade en minimal chans att faktiskt nå slutspel i den kanontäta avslutningen. fjärdeplatsen var dock där laget (precis som jag trodde) hörde hemma.
3. Öldrickande Ödlor: Säsongens överraskning. endast en lustigt dömd WO mot rimmers alver (den enda match jag trodde dom ksulle vinna på förhand) gjorde att laget missar slutspel. med tanke på hur illa däran ödlorna är kanske det är något coachen är lite småglad över. nu får man chansen att vila upp sej mot lättare motstånd i mellansäsongen. lyckades med lite tur i rätt lägen och bra spel klart över förväntan, om SerXes bara inte haft sån otur med skadeslagen hade ödlorna kunnat utmana i den absoluta toppen.
2. Elvicidal Tendencies: Nykomlingarna hamnade nästan där jag trodde. det som avgjorde säsongen var nog en viss orutin och brist på iskyla. laget ville helt enkelt lite för mycket i vissa avgörande moment, lite kallare spel och mer tur mott Boo hade bärgat tre istället för en poäng och mot SerXes skrällande ödlor borde vi ju inte kunnat förlora. nu ser det ut som att laget tack vare en WO för SerXes i sista rundan trots allt tar sej till slutspel. där blir det dock hårt med tanke på att lagets stomme, dom hårt arbetande zombierna, fått ett gäng dödsfall under säsongen.
1. Nationerna: efter en inte helt övertygande inledning kom Nationerna starkt på slutet med säkra segrar. som väntat får man väl säja. Boo visade dessutom prov på fin tur och bra spel säsongen igenom. något underutvecklade BoBar gör att det kan bli tungt i slutspelet men inför nästa säsong ser laget jämt och fint ut.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
SideshowBob



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Jun 01, 2006 - 14:08 Reply with quote Back to top

Just det ja. När kommer mellissäsongis igång. Jag ser att en serie sladdar hej villt fortfarande. Om inte mellissäsongis startar till helgen (och min motståndare inte kan lira innan tisdag nästa vecka) så måste jag stryka mitt deltagande.
Stonewall



Joined: Apr 07, 2004

Post   Posted: Jun 04, 2006 - 23:29 Reply with quote Back to top

Få se om jag orkar skriva en sammanfattning av allsvenskan Ö imorgon på jobbet. men här komemr iaf mina tips inför slutspelet
Semin mellan Webbes Djur i Hatt och mina musikälskande Necros ska väl bara kunn sluta på ett sätt. Webbe har det snabbare, smidigare och (lite äckligt eftersom det är alver) starkare laget. massor med stats och dubblar och en eftertänksam och rutinerad choach gör Djuren till skyhöga storfavoriter, det ska dom vara efter fem raka i seriespelet. mitt lag ser betydligt sämre ut, har inte riktigt fått skills på dom nya ghoulsen (som mest latat sej i skadebåsen) och att tappa två riktigt fina zombies svider rejält. extra grädde på moset är att jag, övertygad om att laget skule spela mellansäsong, sparkade en zombie för att kunna körsbära mej in i en enklare spelgrupp. det enda som egentligen talar till lagets fördel är bra Golems och vargar plus att Drakenborg kan spexa till det mot alla lag. jag ger webbe 90% till seger, i bästa fall kan jag nog tura mej till förlängning men där tar min tur slut.
den andra semin är betydligt intressantare. Tinkys numer något okonventionella Chaoslag tog sej till slutspel med bättre Cas-skillnad. ställda mot BooAhls orker finner dom sej i den något ovanliga situationen av att vara det snabbare och smidigare laget. det kompenserar orkerna med att ha bättre rustningar, mer styrka och dessutom Morg. får Tinky igång ett alvigare spel än vanligt kan det nog gå vägen men jag håller nog ändå Boo som knapp favorit med 60% vinstchans.
i finalen blir det alltså klassiskt Alv mot Ork möte. mycket komemr avgöras med hur skadeslagen går i respektive Semi, varken jag eller Tinky har några direkta mördarlag av högre skolan men det lär utdelas sparkar och fula trix. väl där kommer vi nog få se mer stjärnor i orkernas lineup men jag håller nog ändå Webbes superalver som favoriter. nån gång måste det ju lyckas för honom oxå.

_________________
Loves bitch but man enough to admit it!
has



Joined: Oct 22, 2003

Post   Posted: Jun 05, 2006 - 02:19 Reply with quote Back to top

SideshowBob wrote:
Just det ja. När kommer mellissäsongis igång. Jag ser att en serie sladdar hej villt fortfarande. Om inte mellissäsongis startar till helgen (och min motståndare inte kan lira innan tisdag nästa vecka) så måste jag stryka mitt deltagande.


Nu är hela klabbet igång. Du möter Askrum, och vi vet ju alla vilken slacker han är, så det lär ju vara öppet för spel 24/7 för hans del... Cool
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Aug 25, 2006 - 21:49 Reply with quote Back to top

Hepp!
Säsong 16 och jag tittade igenom lite bland spelarna denna säsong.
Klas var klas den äldste tills jag hittade MrDrill som slog Klas med drygt en ynka månad.
Jag bugar och bockar för de äldsta spelarna i säsong 16 i SL!!!
Laughing
MrDrill 2003-03-24
Klas 2003-05-02

Heja SL!
Jag har ju inte tittat igenom alla, om någon tittar fram som är äldre, Hej på dig med!
Mina mått går ju så klart efter när de spelade sin första Fumbbl match.

Slutligen en fet, varm och ljudlig applåd till Has och Askrum som håller ställningarna och låter SL leva vidare!
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Aug 26, 2006 - 19:27 Reply with quote Back to top

2003-04-28

2:a iaf Smile

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
Bantha



Joined: Mar 09, 2004

Post   Posted: Aug 28, 2006 - 18:20 Reply with quote Back to top

hehe Coolt!

Själv är man ganska sen med året efter 2004-03-10.
Razz
Gatts



Joined: Jun 18, 2004

Post   Posted: Dec 04, 2006 - 09:43 Reply with quote Back to top

hittade ingen slfusk tråd men vill ändå passa på att lägga in lite klagomål.

För det första, min motståndare i julkuppens första omgång har en spelare som har guard två gånger, det är ju allmänt välkännt att guard är en fullständigt bruten skill men att på det här sättet överutnyttja den tycker jag rimmar illa med de fina sportsmanna traditioner som genomsyrar ligan.. bara för att spelaren i fråga http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=player&player_id=2823278 råkar ha +st betyder itne det att han har dubbel st access

dessutom vill jag klaga på ligaledningen som lottar mig mot chaosdwarves två matcher på raken, solklart fusk, och dessutom mot ungefär det enda laget i världen som kan matcha mig i mängden dirty players.. anar man en aversion mot dps i SL ledningen..

nåväl skäggona är hursomhelst redo och klara för sin första julkupp .. ledningen kan kasta vad den förmår mot oss men vi står starka!

_________________
Players die, touchdowns are forever!
Nesseman



Joined: Aug 02, 2003

Post   Posted: Dec 04, 2006 - 09:52 Reply with quote Back to top

tsss. Lottningen är ju utmärkt, nu får jag mosa Virdung två gånger på raken, Smile att jag sedan möter antingen UFC eller dvärgar i andra mtcher gör mig inget.

Fighting!~~

_________________
Oh man, that is a burn. Dude, you just got burned. Burned, dude, burned.
Svenska Ligan
Svenska Stall-ligan
magan174



Joined: Aug 01, 2004

Post   Posted: Dec 04, 2006 - 09:56 Reply with quote Back to top

Kul med Jul. Sitter här på jobbet och pillar med ett häfte kring julen. kanske kan man lägga in något om moderna jultraditioner såsom Julkuppen i SL. Ska bli roligt att spela i Sl igen. Mitt uppehåll under den här säsongen har allvarligt skadat mitt spelande. Jag har blivit för snäll!!!! Inte en foul på mina senaste matcher, trots att jag mött Amazoner utan Apo i RRR tex. Usch! Mes-Maggan är ivf med.
kurre



Joined: Oct 14, 2003

Post   Posted: Dec 23, 2006 - 01:58 Reply with quote Back to top

Tjena tjena alla monsterdiggare.

Vet inte om nån kommer ihåg mig - men jag har nu haft en paus från Fumbbl och SL i typ ett år men känner att nu är det dags för en comeback med mina kära HDK http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=team&op=view&team_id=88121 .

Blev lovad när jag försvann att det var ok med comeback och jag ser att jag ligger kvar i Svenska Ligan gruppen. När startar nästa säsong och vem säger jag till för att aktivera mitt lag om det finns möjlighet till detta.

Tacksam för svar

MVH Johan "kurre" L
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic