55 coaches online • Server time: 19:20
Forum Chat
Log in
Recent Forum Topics goto Post Vamps win another ma...goto Post NBFL Season 32: The ...goto Post Secret League Old Wo...
SearchSearch 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Mar 21, 2008 - 20:52 Reply with quote Back to top

Her kan vi skrive ting omkring vores liga.
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Mar 27, 2008 - 20:54 Reply with quote Back to top

Første kamp spillet...

http://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=match&id=2134505

Jeg tabte. Begynderen Smack spillede overraskende godt og havde heldets gudinde stående bag sig, pustende på alle hans terninger. Mine slag derimod havde hun ikke den store interesse i. Ja, jeg brokker mig. Tillykke til smack med den allerførste føring i vores liga.
Nicodemus1



Joined: May 06, 2006

Post   Posted: Mar 27, 2008 - 22:15 Reply with quote Back to top

Øhm, hvorfor står det her? og hvorfor skriver i på dansk?

Og hvorfor bliver Chewie overrasket når jeg skriver hans navn i denne post uden at han fatter hat eller briller af det hele! Razz

_________________
Why cant we all be friends! Said the dying elf...
snatch



Joined: Sep 21, 2007

Post   Posted: Mar 28, 2008 - 16:00 Reply with quote Back to top

Tillykke Smack med din sejr. Det er sku flot.. Tab nu ikke modet Machlie du skal nok få vendt skuden og bevise at du sagtens kan komme langt selv med uheld i sprøjten...
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Apr 10, 2008 - 09:05 Reply with quote Back to top

Fedt at vi fik tre kampe afviklet i går. Tillykke til Mads, Vægge og Kavi. Mads har taget føringen i ligaen indtil videre.

Vi har en enkelt kamp, der er fastsat til i aften og 2, der bliver spillet på søndag, så vi skulle nå at få alle kampe igennem inden deadlinen.
snatch



Joined: Sep 21, 2007

Post   Posted: Apr 13, 2008 - 21:11 Reply with quote Back to top

Mange tak... Det var lækkert at starte med en sejr. Ved nu ikke helt om vi når deadlinen, da jeg nu ser at klokken slår 21.08 og der stadig mangler at blive spillet 2 kampe.. Sad
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Apr 13, 2008 - 22:35 Reply with quote Back to top

Indtil videre er første runde forlænget til på tirsdag. Håber på forståelse og at det er en reminder til folk om ikke at lægge deres kampe så sent i forhold til deadline. Wink
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Apr 16, 2008 - 00:05 Reply with quote Back to top

Hej Mennesker. (og orker og elv...arhh HEJ)

Så fik vi overstået første runde godt. 8 dødsfald i 7 kampe. Og en masse andet blod. Vartix har lagt sig i spidsen indtil videre. Tillykke med det. Aelin har spilleren med flest SPP i ligaen: "Isle of Wight" med 11 SPP. Tillykke med det også.

Nu står anden runde for døren. Her vil vi tage 2 ugers deadline som aftalt.

Held og lykke til alle.

- Jens Paaske
Aelin



Joined: Apr 27, 2007

Post   Posted: May 26, 2008 - 13:46 Reply with quote Back to top

Woohoo.. så er pausen slut og vi spiller igen..

Kunne ikke sove i går så lavede lidt statistik på block - here goes:

<PRE>
(Push back > Both Down):
Angriber med 2 Terninger 3 Terninger -2 Terninger -3 Terninger
Attacker down: 2.8% 0.5% 30.6% 42.1%
Both Down: 8.3% 3.2% 13.9% 8.8%
Push Back: 33.3% 25.9% 44.4% 45.4%
<!> 25.0% 28.2% 8.3% 3.2%
Defender down: 30.6% 42.1% 2.8% 0.5%
</PRE>
<PRE>
(Both Down > Push Back):
Angriber med 2 Terninger 3 Terninger -2 Terninger -3 Terninger
Attacker down: 2.8% 0.5% 30.6% 42.1%
Both Down: 19.4% 17.1% 25.0% 28.2%
Push Back: 22.2% 12.0% 33.3% 25.9%
<!> 25.0% 28.2% 8.3% 3.2%
Defender down: 30.6% 42.1% 2.8% 0.5%
</PRE>

<!> er defender down med mindre man har dodge. Har forsvareren ikke dodge skal den procent lægges til defender down, med dodge skal den lægges til push back.
Alle procent-tal er ca.
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 04, 2008 - 23:06 Reply with quote Back to top

Hvad siger folk til om man må starte nyt hold, hvis man er blevet smadret for meget?

Og må man starte en anden race, hvis man er træt af sin første race?
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 04, 2008 - 23:09 Reply with quote Back to top

Personligt mener jeg at man godt kan starte et nyt hold. Vi er her for at have det sjovt og et smadret hold er ikke særlig sjovt. Desuden bliver man også straffet ved at miste de SPP, man har optjent.

Grunden til tvungne racer var at der er mange nye spillere, som ikke vil have samme forudsætninger for at vælge som nogle af os andre. Derfor blev det tilfældigt. Synes indtil videre at vi skal blive ved det.

Jeg hører gerne hvad folk har at sige til dette.
Broegger



Joined: Apr 16, 2007

Post   Posted: Jun 04, 2008 - 23:51 Reply with quote Back to top

Tjae...

Inden vi går i gang med at diskutere hvad man må og ikke må synes jeg der skal være enighed/klarhed om hvad ligaen gå ud på og hvor længe den skal stå på.... fx blev jeg fortalt at dette var en prøve runde hvor folk kunne blive introduceret til spillet og efter 2. runde skulle vi trække om og begynde på den rigtige lige. Dette betød at jeg lavede mit hold anderledes end jeg ville have gjort hvis det var en liga der skulle fortsætte, og nu er vi på vej mod runde 3...

Jeg synes vi skal udforme ligaen således, at det så længe som muligt er sjovt for alle, og jeg er derfor også tilhænger af at man gerne må starte et nyt hold hvis man føler man er kommet dårligt fra start.

At spille en race man ikke har lyst til kan være ligeså ærgerligt som at spille med et smadret hold, derfor synes jeg man ligeledes skulle diskutere muligheden for race skift. en løsning kunne fx. være at der blev trukket 2 racer til hver person, på den måde havde man lidt større chance for at spille noget man har lyst til, samt man kan skifte race hvis man er kørt død i konstant at få smadret sit nystartet skaven hold Wink. Jeg er også åben for at der ikke bliver trukket hold men at man selv vælger 2 hold. Vi vil selvfølgelig løbe ind i dublanter, men er det ikke også ok?

Desuden syner jeg det skal være et krav med 8-9 i teamrating, da det for os alle vil give flere penge og dermed ville vores hold kunne klare sig længere og udvikle sig hurtigere.

Så herfra en opfordring til at diskutere hvordan den endelige liga skal se ud...

Hold jer muntre derude Smile
Machlie



Joined: Apr 13, 2007

Post   Posted: Jun 05, 2008 - 08:33 Reply with quote Back to top

Først og fremmest: Jo, det er for at have det sjovt, vi spiller. Med så broget en flok, som vi er ville det være helt forkert at sætte ligaen op som fuldt konkurrence-minded.

Det der blev sagt inden vi startede var at vi nok spillede et par runder og så ville nogle folk hoppe fra, så vi blev nødt til at starte igen. Dette tror jeg stadig er tilfældet. Jeg prøver dog at køre det så længe som muligt, så vi kan give de nye et bedre indblik i denne fantastiske sport. Wink Mht at vi har hver vores race... Ud over det argument jeg viste tidligere viser det også bedre de forskellige racer til de nye, som så bedre kan vælge til vi går i gang for real, hvis det er. En tredje grund er også at vi ikke alle skal vælge orcs at spille med. Et godt leaguehold med deres høje AV og forholdsvist alsidigt setup. Jeg vil hellere have et bredt udpluk af hvad BB-verdnen kan byde på. Men det er måske bare mig..? Om et hold skal spille 2 eller 4 kampe gør for mig ikke den store forskel. En forskel på 2 og 20 kampe ville gøre noget, men tror vi rebooter længe inden det.

Mht til dit krav om 8-9 i teamrating... Så er holdet dæleme smadret. 8-9 i fan factor er derimod mere relevant at snakke om. Netop de argumenter du skrev gjorde at vi valgte min. 6 i FF. Personligt synes jeg det giver for lidt frihed i at lave sit hold, hvis kravet bliver højere.. Men igen.. Jeg er åben, hvis folk synes det.
Broegger



Joined: Apr 16, 2007

Post   Posted: Jun 05, 2008 - 08:58 Reply with quote Back to top

Hehe... ja undskyld jeg forvekslede teamrating og fanfactor.... sad bare lige og tænkte på dit hold hvor det jo mere eller mindre er det samme:-D

men ja det giver mindre fleksibilitet når man laver sit hold hvis man flytter kravet fra 6 til 8, men samtidigt på sigt vil det give en langt sundere liga, og give holdende større mulighed for overlevelse...

Jeg kan god se at hvis der er frit valg på alle hylder vil der blive en del orcs, men dit argument med forudsætninger synes jeg ikke helt holder, og alligevel. Selvfølgelig har vi forskellige forudsætninger for at vælge hold, men det har vi også på banen. Jeg synes dit argument holder hvis de gode hold var givet til de "Nye" og de dårlige til de "Erfarne". Jeg havde fx. glædeligt spillet goblins frem for mine "¤%/#)" Chaos.

Jeg mener stadig en løsning der åbner lidt op for racevalg i den "for real" liga ville gøre det sjovere... hvad siger folket?
Vartix



Joined: Apr 05, 2008

Post   Posted: Jun 05, 2008 - 13:43 Reply with quote Back to top

jeg syntes det er fint hvis folk i denne liga vil skifte hold, jeg syntes Jens har en fin pointe omkring spp, men så syntes jeg måske vi skal sætte en grænse for antal runder til vi starter forfra på en ny liga hvor vi så spiller alle kampe, fx, at vi spiller 5 kampe hver her, kårer en vinder, gir ham et 50kr gavekort til La Belle og ny runde.

Til næste liga kunne man måske forestille sig at de BB kyndige sætter sig ned og laver en vurdering af hver spiller og seeder dem i fx 3 grupper, derefter seeder man de hold man kan spille med i 3 grupper, og lader de bedste spillere trække lod mellem holdene i den gruppe med de sværes tilgængelige hold osv
Display posts from previous:     
 Jump to:   
All times are GMT + 1 Hour
Post new topic   Reply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic